توحش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ۳۳ کشته و ۱۴۰ زخمی برجای گذاشته است.

توحش یک هفته اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری که طی ۲ دهه اخیر بی سابقه بوده است تلفات و خسارات سنگینی را به فلسطینیان تحمیل کرده است. این در حالی است که تشکیلات خودگردان طی ۲ دهه اخیر روابط امنیتی ویژه‌ای با تل آویو داشته و مقامات رام الله انتظار نداشتند رژیم صهیونیستی این گونه در کرانه باختری اقدام به انجام عملیات نظامی کند. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: توحش یک هفته اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری تاکنون ۳۳ کشته و ۱۴۰ زخمی برجای گذاشته است.

مقامات صهیونیست مدعی هستند طی عملیات در کرانه باختری تنها رزمندگان فلسطینی را هدف قرار داده اند. این در حالی است که هفت تن از جان باختگان این توحش را کودکان تشکیل می‌دهند. 

براساس پیمان اسلو که در دهه ۹۰ میلادی شکل گرفت، رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان فلسطین را در کرانه باختری به رسمیت شناخته و قرار بود این تشکیلات در نهایت کشور آینده فلسطین را تشکیل دهد. به همین دلیل نیز مقامات تشکیلات خودگردان اقدام به همکاری امنیتی با مقامات صهیونیست در کرانه باختری می‌کردند. با این حال، در نهایت کابینه افراطی نتانیاهو بدون مشورت با محمود عباس در حال ویران ساختن کرانه باختری هستند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار