مدیرکل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اجرای آیینی گروه عزاداری از قاره آفریقا در نخستین سوگواره بین‌المللی میراث مراثی در شیراز، گفت: در این سوگواره شاهد اجرای عزاداری ۲۲ کشور آفریقایی هستیم.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه سوگواره بین‌المللی میراث مراثی امشب به کار خود پایان می‌دهد، اظهار کرد: این مراسم بین‌المللی از یازدهم شهریورماه در شیراز آغاز شد و تا امشب ادامه دارد که در این سوگواره ۲۴ گروه ملی و بین‌المللی از کشور‌های مختلف و ۸ استان به اجرای برنامه می‌پردازند.

او گفت: هر شب ۶ گروه ایرانی و خارجی به اجرای برنامه سوگواری پرداختند که یکی از این اجرا‌ها به عزاداران از قاره آفریقا اختصاص دارد.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه گروهی ۳۶ نفره از ۲۲ کشور آفریقایی در این سوگواره به اجرای مراسم آیینی سوگواری و عاشورایی پرداختند، افزود: اجرای این برنامه مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت که به مدت ۲ شب برگزار شد.

نخستین سوگواره بین‌المللی میراث مراثی به مدت ۴ شب در محوطه بیرونی ارگ کریم‌خان برگزار شد. طبق برنامه‌ریزی‌ها هر شب ۶ گروه ایرانی و خارجی به نمایش آیین‌های سوگواری به عنوان آثار ملموس و ناملموس می‌پردازند.

این سوگواره یکی از پیش رویداد‌های سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است که قرار است نیمه دوم آبان ماه در شیراز برگزار شود.

 با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قبل از برگزاری آن یک سری پیش رویدادها، کارگاه‌های تخصصی و همایش‌ها با موضوع میراث فرهنگی (ملموس و ناملموس همچنین صنایع دستی) در سطح استان اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.