«آرین سلیمی» تکواندوکار قهرمان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در نمایشگاه «گذر نور در محضر عالم آل محمد (ع)» در جوار بارگاه منور امام رضا (ع) مورد تجلیل قرار گرفت.

دومین نشست ویژه برنامه «زائر خورشید» با حضور آرین سلیمی، جوان کرمانشاهی عضو تیم ملی تکواندو، و با استقبال گرم زائران و مجاوران در رواق «گفتگو» نمایشگاه فرهنگی آستان قدس رضوی در محل پیاده‌راه خیابان آیت‌الله واعظ طبسی برگزار شد.

سلیمی در این برنامه گفتگو محور که توسط سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اجرا شد، اظهار داشت: حال و هوای حضورم در شب شهادت امام رضا (ع) در مشهد، قابل وصف نیست؛ مایه افتخارم است که در جوار مضجع شریف این امام همام و در میان زائران ایشان هستم.

این قهرمان المپیک با تأکید بر علاقه خاصش به امام هشتم (ع)، گفت: در تمام مراحل زندگی‌ام ابتدا به خدا توکل و سپس به امام رضا (ع) توسل کرده ام. 

وی با اشاره به اینکه در زمان انجام بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، پدر و مادرش در حرم مطهر رضوی و نایب‌الزیاره او بودند، افزود: در دوران این بازی‌ها نیز به خدا توکل کردم و با ذکر «یا الله» به میدان مبارزه رفتم و با یاری خدا و دعای خانواده و مردم کشورم، توانستم حریفان خود را شکست دهم.

سلیمی خطاب به زائران و مجاوران حاضر در نشست، تصریح کرد: همواره به خدا توکل و سعی کنید طلای المپیک زندگی‌تان را کسب کنید.

در ادامه برنامه زائر خورشید، حجت‌الاسلام والمسلین سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به عبارت «با شما سربلندیم»، به‌عنوان شعار محوری این آستان مقدس در دهه آخر صفر، اظهار کرد: آرین سلیمی با سربلندی، پرچم ایران اسلامی را در المپیک به اهتزاز درآورد و دل ایرانیان را شاد کرد. 

در پایان این برنامه، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اهدای یک جلد نسخه قرآن خطی نفیس بایسنقری، از این قهرمان رشته تکواندو کشور قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار