مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: برای تامین بهتر انرژی مورد نیاز واحد‌های تولیدی در استان نیروگاه‌های کوچک مقیاس تولید برق به بهره‌برداری می‌رسد.

وحید آشتیانی گفت: امیدواریم با بهره‌برداری از این نیروگاه‌های کوچک مقیاس تا سال آینده، مشکل ناترازی تامین انرژی برای واحد‌های تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی استان قم تا حد زیادی رفع شود.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: یکی از زیرساخت‌های مهم برای پیشرفت هرچه بیشتر فعالیت‌های صنعتی در استان، تامین انرژی مورد نیاز واحد‌های تولیدی است و ما در همین رابطه به دنبال استفاده از همه ظرفیت‌ها همچون ایجاد نیروگاه‌های کوچک مقیاس داخل شهرک‌های صنعتی قم هستیم.

گفتنی است حجم قابل توجه جواز‌های تاسیس صادر شده در صنعت قم نشان دهنده رغبت بالای سرمایه گذاران برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این بخش است و از همین منظر باید تاکید کرد که حوزه فعالیت‌های تولیدی در استان طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی می‌کند.

در همین رابطه طی چهار ماه نخست امسال، تعداد ۸۲ مورد جواز تاسیس ایجادی با سرمایه‌گذاری ۷۳ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای چهار هزار و ۱۲۵ نفر و همچنین تعداد ۳۸ مورد جواز تاسیس توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال و امکان ایجاد اشتغال برای ۸۱۱ نفر در قم صادر شد.

بخش صنعت در قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحد‌های تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی، در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد.

شهرک‌های صنعتی استان به دلایل مختلف همچون موقعیت ویژه درنزدیکی بازار‌های بزرگ کشور و برخورداری از امکانات زیرساختی مناسب، با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب و کار‌های تولیدی مواجه شده‌است.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.