مدیرعامل خیریه معلولین و سالمندان رشت از تکمیل ظرفیت این آسایشگاه خبر داد و گفت: با توجه به سیر صعودی جمعیت سالمندی گیلان باید فکری اساسی کرد.

نشست مشترک مدیرعامل آسایشگاه خیریه سالمندان و معلولین رشت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

سید علی حسینی، مدیرعامل آسایشگاه خیریه سالمندان و معلولین رشت در این نشست با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه گذشته ۱۰۰۰ متر مربع به مجموعه این آسایشگاه افزوده شده است، گفت: ۱۲ سوئیت و یک بخش ۴۵ نفره در آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت ایجاد شده و آماده افتتاح است.

او از تکمیل ظرفیت آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت خبر داد و افزود: اگر خیّرین و مدیریت جهادی در مجموعه نباشد، دستگاه‌های متولی امر باید برای نگهداری جمعیت فعلی آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت، حداقل ۱۲ مرکز نگهداری ایجاد کنند.

مدیرعامل آسایشگاه خیریه سالمندان و معلولین رشت با تقدیر از تلاش‌های کادر درمان در ارائه خدمت به جمیعت این مرکز تصریح کرد: کمک مجموعه بیمارستانی گیلان با این آسایشگاه در اوج قرار دارد و بسیار در ارتقای سطح کمی و کیفی این قشر موثر است.

حسینی به سیر توسعه آسایشگاه خیریه سالمندان و معلولین رشت اشاره کرد و گفت: کمک به ایجاد مرکز بینایی سنجی و شنوایی سنجی در آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت از نیازمندی‌های مرکز است و می‌تواند علاوه بر جمعیت خیریه، نیاز مردم منطقه را هم رفع کند.

او با بیان اینکه ۳۱۳ نفر در آسایشگاه خیریه سالمندان و معلولین رشت نگهداری می‌شوند، افزود: جمعیت سالمندی در گیلان بسیار زیاد شده و ظرفیت آسایشگاه تکمیل و دولت باید برای توسعه فضای نگهداری و تخت‌های مورد نیاز توانخواهان، فکری اساسی و ملی کند.

ضرورت تقویت زیرساخت‌های مراقبتی در آسایشگاه سالمندان رشت

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان نیز در این دیدار بر ارتقای سطح خدمات‌دهی به آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت تأکید کرد.

ظرفیت آسایشگاه سالمندان رشت تکمیل شد

او با بیان اینکه گیلان استانی پیر و ارائه خدمات سلامت محور به قشر سالمند به دلیل بیمار‌های زمینه‌ای هزینه بر است، گفت: بهبود کیفیت زندگی و توجه به سلامتی قشر سالمند وظیفه‌ای همگانی است و باید نقش موثری در این راستا داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تداوم همکاری نظام سلامت با مجموعه‌های خیریّه و مردم نهاد خبر داد و افزود: همه تلاش خود را بر توسعه زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و سلامت محور آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت به کار خواهیم گرفت.

ظرفیت آسایشگاه سالمندان رشت تکمیل شد

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت (خیریه) در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی با همت نام آوران بااخلاص و نیکوکار به منظور نگهداری و پناه دادن به قشر آسیب دیده و محروم جامعه اعم از سالمند و معلول در سلیمانداراب این شهر و در ابتدا با پذیرش ۲۰ نفر فعالیت خود را آغاز کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.