رییس اداره کشاورزی شهرستان خمین گفت: نیاز بذری این شهرستان در سال بالغ بر چهار هزار و ۴۰۰ تن است.

احمدرضا جعفری رییس اداره کشاورزی شهرستان خمین گفت: چهار هزار و ۴۰۰ تن بذر که شامل هزار و ۳۰۰ تن بذر گندم آبی، یک‌هزار و ۶۰۰ تن بذر گندم دیم، ۷۳۰ تن بذرجو آبی و دیم، ۷۰۰ تن انواع لوبیا و ۱۰۰ تن سایر بذور برای کشت است.

وی زودرسی و طول دوره رشد کمتر را از مهمترین مزیت‌های بذور اصلاح شده جدید نسبت به بذور محلی عنوان کرد و گفت: توزیع بذر اصلاح شده در اولویت است.

رییس اداره کشاورزی شهرستان خمین اظهار کرد: در این راستا در یک برنامه ۱۰ ساله باید کل بذر مصرفی کشاورزان با بذر‌های جدید جایگزین شود.

جعفری افزود: باتوجه به نیاز بذری سالانه شهرستان هر ساله رقمی حدود ۹۰۰ تن ارقامی با طول دوره رشد کمتر، مقاومت بیشتر به کم آبی و عملکرد بالاتر نظیر میهن، زارع، حیدری، اروم، پیشتاز برای گندم آبی ارقامی مانند هما و اوحدی برای گندم دیم، ارقام بهمن، نصرت جهت جو آبی، و ارقامی نظیر غفار، کوشا، درسا و اختر برای لوبیا به جای ارقام محلی بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

وی، یکی از اولویت‌های اصلی در تغییر الگویی کشت را جایگزینی محصولات جدید با بازده اقتصادی بالا و مصرف کم آب بیان کرد.

رییس اداره کشاورزی شهرستان خمین ادامه داد: در این راستا توسعه کشت گیاهان دارویی، گل محمدی و زعفران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و با جدیت در شهرستان دنبال می‌شود.

برچسب ها: گندم دیم ، کشت گیاهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.