مسعود پزشکیان رییس جمهور در پیامی به نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در دامغان اعلام کرد: حمایت و پشتیبانی کامل از مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی ادامه می‌یابد.

 استاندار سمنان روز سه شنبه در نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در دانشگاه دامغان با گرامی‌داشت یاد و خاطره سه هزار شهید استان سمنان و شهیدان خدمت به ویژه شهید حسین امیرعبداللهیان فرزند استان، افزود: شهید امیرعبداللهیان سال گذشته در این زمان به عنوان سخنران رسمی هشتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت بود که امسال توفیق حضور ایشان را نداریم.

سیدمحمدرضا هاشمی از حضور مهمانان ۲۶ کشور جهان در این اجلاسیه قدردانی کرد و گفت: دکتر مسعود پزشکیان که امروز در جوار امام هشتم(ع) هستند پیامی برای این اجلاسیه ارسال کردند که متن آن به این شرح است:

«جهاد در راه خدا دری از درهای بهشت است که خدا آن را به روی دوستان مخصوص خود گشوده است. جهاد لباس تقوا، زره محکم و سپر مطمئن خداوند است. نهچ البلاغه خطبه ۲۷.

از قریب به نیم قرن گذشته تاکنون از بزرگ‌ترین برکات جمهوری اسلامی ایران که با صلابت و اقتدار پرچم عدالت خواهی و حق طلبی را در جهان به دوش می کشد حمایت و پشتیبانی کامل از مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیستی و نیز مبارزات تمامی مظلومان عالم در برابر استکبار بوده است که اینک با زعامت رهبر معظم انقلاب مدظل العالی و مشارکت آحاد مسوولان در دوره‌های مختلف با قدرت و شتابی روزافزون در حال انجام است.

دولت چهاردهم نیز ان شاء الله همین مسیر را با قدرت و تدبیر ادامه خواهد داد.

اینجانب از ابتدای حضور در دولت از آن جا که این سیاست را منطبق بر آرمان‌های والای انقلاب اسلامی می‌دانم، حمایت بی‌‍‌دریغ خود را از مردم فلسطین و مستضعفان عالم اعلام و برآمادگی خود در استیفای حقوق آنان در همه عرصه ها تاکید نموده ام، بر آن هستم که همواره در هر مسوولیت و هر شرایطی باید خود را موظف به عدالت‌خواهی و حمایت از حق طلبان و مظلومان بدانیم؛ چرا که بی تردید حق خواهی و عدالت طلبی نخبگان و وجدان های بیدار می تواند چراغ راهی برای ترسیم و تحقق آینده ای درخشان و زندگی در سایه عدالت و رفاه باشد.

در مسیری چنین روشن و ارزشمند باید تلاش‌ها و مجاهدات های تمامی مجتهدان به ویژه مجاهدان در غربت را ارج نهاد و خود را متعهد به ادامه راه آنان دانست.

در پایان شایسته است به ویژه یادی کنیم از شهید امیرعبداللهیان که این اجلاسیه برای تجلیل از ایشان شکل گرفته است. دیپلماسی دانش‌ور که به حق باید او را «امیر دیپلماسی» نامید. الگویی تمام عیار از یک دیپلمات مقاومت که به تعبیر رهبر معظم انقلاب به مثابه وزیر خارجه‌ای پرکار، فعال با ابتکار و مذاکره کننده‌ای قوی و با هوش و همچنین پایبند به مبانی و اصول عرصه حساس دیپلماسی کشور را در دوران تصدی وزارت امور خارجه به خوبی اداره نمود.»

استاندار سمنان از کارکنان خدوم و پرتلاش نیروی انتظامی در استان در جهت خدمت بی منت به زائران امام هشتم(ع) قدردانی کرد.

«اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» با هدف شناسایی، معرفی و الگوسازی مجاهدان در غربت با تاسی از شخصیت رفیعِ بزرگ مجاهد در غربت و عالم آل محمد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) طی ۹ سال گذشته با حضور سفرای کشورهای اسلامی، مقام‌های لشکری و کشوری، خانواده شهدا و مجاهدان مقاومت و با همکاری و پشتیبانی آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شده است.

افتتاحیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در سوریه و نشست دیگری از این دوره اجلاسیه در کشور هندوستان برگزار شد و اکنون دامغان در استان سمنان میزبان نشست اصلی این رویداد بین‌المللی است و مهمانانی از ۲۶ کشور جهان در نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» در دامغان حضور دارند.

آیین اختتامیه نهمین «اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت» نیز در مشهد و در آستان حضرت ثامن‌الائمه(ع) برنامه‌ریزی شده است.

روستای عبدیا در شهرستان دامغان استان سمنان خاستگاه رویدادی به نام «مجاهدان در غربت» بود که سال‌ها بعد به «اجلاسیه مجاهدان در غربت» به صورت استانی، ملی و سپس بین‌المللی ارتقا یافت و مسوولان و نمایندگانی از کشورهای مسلمان و حامی مقاومت در آن حضور می‌یابند.

شهید حسین امیرعبداللهیان از اهالی شهرستان دامغان و وزیر امور خارجه دولت سیزدهم که همراه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حادثه بالگرد به شهادت رسید، سال‌ها دبیر این اجلاسیه بود و امسال این اجلاسیه با هدف تکریم و پاسداشت این مجاهد فعال و با حضور خانواده شهید در حال برگزاری است.

آیین پایانی این اجلاسیه برای حضور عمومی شهروندان دامغانی نیز امشب با سخنرانی آیت الله رضا رمضانی گیلانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و عضو مجلس خبرگان رهبری پس از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع این شهر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار