واکسیناسیون کودکان فلسطینی زیر ۱۰ سال در برابر فلج اطفال در غزه در جریان است.

در نهایت نگرانی از گسترش ویروس فلج اطفال به خارج از غزه به ویژه در سرزمین‌های اشغالی، مقامات صهیونیست را بر آن داشت تا با طرح سازمان جهانی بهداشت به منظور واکسیناسیون عمومی در برابر این بیماری در غزه موافقت کنند. 

به گزارش الجزیره، حامد جعفری، مدیر مبارزه با فلج اطفال در منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت از روند مناسب واکسیناسیون در برابر این بیماری در غزه خبر داد. 

جعفری در این باره گفت: کارزار واکسیناسیون در برابر فلج اطفال در غزه با روند خوبی در حال انجام است. ما پیش از این موفق شده بودیم فراتر از انتظار کودکان را در مرکز غزه واکسینه کنیم. این نخستین مرحله از کارزار واکسیناسیون به شمار می‌رود. 

وی در ادامه افزود: تا عصر امروز ما اقدام به ارزیابی کودکان باقی مانده در این منطقه که نیازمند دریافت واکسن باشند می‌کنیم، زیرا اکنون ما شاهد وجود کودکان بیشتری از آمار‌های خود در مرکز غزه هستیم. از این رو، احتمال دارد روند واکسیناسیون را در این منطقه طی فردا ادامه دهیم. 

این مقام سازمان جهانی بهداشت از واکسیناسیون کودکان فلسطینی در جنوب غزه از روز پنجشنبه خبر داد. برآورد این نهاد این است که بیش از ۳۰۰ هزار کودک فلسطینی در جنوب غزه نیازمند دریافت واکسن فلج اطفال هستند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار