معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم معارفه وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه امروز کسی مخالف ورزش حرفه‌ای نیست.  

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور در مراسم تکریم و معارفه وزرای ورزش و جوانان گفت: در سند جامع ورزش برآوردمان این بود که سهم افراد حدود ۵۵.۵ تا ۵۵.۶ سانتی مربع بود و انتظار داشتیم به یک متر برسد گزارشی که من الان دارم ۷۸ صدم متر مربع است. آقای کیومرث هاشمی گفت بیش از ۲ متر مربع است اگر این درست باشد دیگر از کار‌های سخت افزاری دست بردارید و به سمت تجهیزات حرکت کنید.

وی ادامه داد: از آقای دنیامالی می‌خواهم این موضوع را روشن کند که امروز سرانه ورزش در کشور چه قدر است؟ آیا ۷۸ صدم متر مربع است؟ آیا به یک متر مربع که بنا بود در پایان برنامه چهارم برسیم، رسیدیم؟ آیا ۱۷۴ میلیون متر مربع مساحت در اختیارمان هست که می‌شود سرانه‌ای حدود ۲ متر مربع؟ اگر ۲ متر مربع صحت داشته باشد دیگر در طول ۴ سال سرمایه گذاری جدید نباید بکنیم و پروژه‌های باقی مانده را تکمیل کنیم. برخی پروژه‌ها ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت دارند یا کلنگ زنی شده اند و بعد هم فراموش شده‌اند، آنها را تکمیل کنیم. آیا یک استادیوم مانند آزادی برای کشور ما کفایت می‌کند یا یک فضای بزرگتر و جامع‌تر و فراگیرتری نیاز داریم؟ 

عارف افزود: تقویت و حمایت از ورزش‌های سنتی و ملی وظیفه همه ماست که فرهنگ ساز هستند؛ ورزش‌های همگانی باید به جد مورد توجه قرار گیرند. سلامت جامعه در گروی عنایت به ورزش‌های همگانی است.

وی گفت: خوشبختانه امروز دیگر کسی مخالف ورزش‌های قهرمانی نیست. در گذشته چالش‌هایی داشتیم که چرا باید در صحنه‌های بین المللی حضور یابیم؟ اما امروز همه پذیرفته اند که جوان قهرمان ما که به طلا می‌رسد، چه نشاطی در جامعه ایجاد می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور در مورد مسائل اخلاقی و فرهنگی در ورزش خطاب به دنیامالی گفت: می‌خواهم به پیوست‌های فرهنگی بپردازید؛ قهرمان ما در صحنه‌های بین المللی باید الگوی مردم و دنیا باشد؛ بین ورزشکاری که در کشور اسلامی است با سایر کشور‌ها تفاوت باشد و باید معرف عقبه فرهنگی اش باشد.

عارف در مورد ورزش قهرمانی ضمن تاکید بر منابع غیردولتی گفت: در ورزش حرفه‌ای چالشی بود که اگر دولت کمک نکند، شکل نمی‌گیرد؛ در دنیا محوریت ورزش‌های حرفه‌ای مردم هستند نه دولت؛ با اقدامات اخیری که در مورد استقلال و پرسپولیس اجرا شد، پایه گذاری توجه به ورزش حرفه‌ای محکم‌تر شد.

معاون اول رئیس‌جمهور در آیین تکریم و معارفه وزرای پیشین و جدید ورزش گفت: برای اینکه موفق باشیم نباید نگاه بخشی داشته باشیم. اگر بخواهیم به اتکای منابع دولتی کار کنیم، از امروز مشخص است. از آقای دنیامالی خواهش می کنم که وعده‌ای به مردم ندهند، چون هیچکدام اتفاق نمی‌افتد چرا که تجربه ۴۰ ساله نشان می‌دهد که تکیه بر توان مردم و سازمان‌های مردم نهاد موجب موفقیت در حوزه ورزش می‌شود.

وی افزود: اتکا باید بر مردم و سازمان‌های مردم نهاد باشد که تجربه ۴۰ ساله نشان می‌دهد که اگر اتکا بر مردم و تشکل‌های رسمی یا غیررسمی مردمی باشد، می‌توانیم موفق باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار