برداشت خوشه‌های زرین انگور از تاکستان‌های اصلاح ژنتیک شده ملایر آغاز شد.

آقای جوادی یکی از باغداران ملایری است که سال‌ها در نیروی دریایی و بندر عباس خدمت می‌کرد و اکنون به ملایر بازگشته و در زمین‌های پدری به کشاورزی مشغول شده است.

این باغدار ملایری در دو هکتار باغ ایستاده یا طرح فراز، ۸ نوع انگور اصلاح شده پژوهشکده انگور ملایر کاشته که پس از ۲ سال بارور شده است.

آقای جوادی هدف خود را توسعه فروش و صادرات محصول تازه خوری انگور اعلام کرده و به همین منظور در کنار باغ خود سردخانه محصولات کشاورزی ساخته است.

کارشناس جهاد کشاورزی ملایر هم با بیان اینکه ارقام کشت شده در این باغ با اقلیم ملایر سازگار است گفت: کاشت و برداشت این ارقام از صرفه اقتصادی بالایی برای کشاورزان برخوردار است.

آقای ترابی حذف مراحل تیزاب زنی، نگهداری و خشک کردن زیر آفتاب، بسته بندی، فروش به کارخانه سبزه پاک کنی و مراحل دیگر را از مزایای فروش محصول به صورت تازه خوری دانست.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر هم از کاشت ۱۶ رقم نهال جدید برای توسعه باغ‌ها به سمت تازه خوری خبر داد و گفت: امسال به صورت ویژه برای کاشت نهال‌های اصلاح شده و حرکت به سمت فروش محصول‌های جدید به شیوه تازه خوری اقدام خواهیم کرد.

ملایر بیش از ۱۳ هزار هکتار تاکستان انگور دارد که پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰۰ هزار تن انگور از این تاکستان‌ها برداشت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.