منابع امنیتی و نظامی در رژیم صهیونیستی با گسترش حملات به کرانه باختری و شروع مقابله مقاومت با آن، رویکرد امنیتی خود را تغییر دادند.

رسانه‌های صهیونیستی روز سه شنبه به نقل از منابع امنیتی خود گزارش دادند که کرانه باختری از یک بمب ساعتی به بمبی در حال انفجار تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» فاش کرد که وقایع روز‌های اخیر در کرانه باختری مقامات امنیتی و نظامی را بر آن داشته تا تغییر اساسی در سیاست خود در قبال آن ایجاد کنند. آنها اعلام کرده‌اند که میدان نبرد در کرانه باختری مستقیما بعد از غزه،  به عنوان «میدان نبرد ثانویه از آغاز جنگ» تعریف خواهد شد.  

این روزنامه توضیح داد که این موضوع فقط یک دستورالعمل اولیه است، زیرا تغییر عمده در این زمینه مدتی طول می‌کشد، زیرا انتظار می‌رود که یک سری عملیات در سراسر کرانه باختری مانند عملیات در جنین انجام شود. 

اسرائیل هیوم اعلام کرد که عملیات نظامی که هفته گذشته آغاز شد و «اردوگاه‌های تابستانی» نام داشت، طولانی‌ترین عملیات ارتش رژیم صهیونیستی از زمان عملیات دیوار دفاعی است، زیرا دو تیپ نظامی در اردوگاه‌های جنین و طولکرم مشغول به کار هستند. 

این روزنامه صهیونیستی افزود: این امکان وجود دارد که جنگ کامل در مناطق وسیع رخ ندهد، اما انتظار می‌رود که عملیات اردوگاه‌های تابستانی به زودی گسترش یابد و سایر مناطق در کرانه باختری را نیز در برگیرد. 

روزنامه صهیونیستی افزود که تغییرات به وضوح در صحنه قابل مشاهده است، زیرا توصیه در نهاد امنیتی و نظامی راه اندازی عملیات‌های گسترده با تمرکز بر مصادره وجوه تامین مالی عملیات در کل منطقه است، نه فقط در شمال کرانه باختری و تضعیف حماس به عنوان یک هدف. اسرائیل هیوم هشدار داد که عملیات غوش عتصیون ممکن است در قدس اشغالی، بئر السبع یا تل آویو تکرار شود.

در همین راستا، این روزنامه از درخواست مقامات محلی در اسرائیل برای جنگ در کرانه باختری خبر داد، مانند اوریت استرک، وزیر شهرک سازی رژیم صهیونیستی که از کابینه سیاسی-امنیتی خواسته است تا اقدامات اضطراری از جمله اتخاذ و وضعیت جنگی در کرانه باختری اعلام کنند.

 این طرح‌های اسرائیل برای گسترش تجاوز به کرانه باختری با توجه به نگرانی فزاینده در مورد توسعه مقاومت در این منطقه صورت می‌گیرد، تحولی که در عملکرد مبارزان مقاومت منعکس می‌شود، زیرا جناح‌های مقاومت در کرانه باختری شروع به مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی کردند. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار