معاون سلامت اداره کل دامپزشکی زنجان گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دام سبک و سنگین علیه انواع بیماری‌های دامی به همت گروه‌های دولتی و خصوصی از ابتدای سال تاکنون ایمن سازی شده اند.

علی مردانی  با بیان اینکه  ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دام در زنجان واکسینه شدند گفت: با انجام این اقدام مهم می توان از ظهور و بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی زنجان ادامه داد: از جمله بیماری ها آبله گوسفند و بز، شاربن، تب برفکی، لمپی اسکین، طاعون نشخوارکنندگان، بروسلوز(تب مالت) گاو و گوسفند و هاری را می توان نام برد که در سطح روستاها و دامداری های استان از طریق واکسیناسیون ایمنی سازی شده است.

وی اضافه کرد: از دامداران روستایی، صنعتی و نیمه صنعتی انتظار می رود برای ایمن سازی دام ها و جلوگیری از هرگونه تلفات و ایجاد کانون جدید بیماری های دامی، همکاری مناسب و کافی با گروه های واکسیناسیون دامپزشکی داشته باشند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی زنجان اظهار داشت: همچنین در مدت یاد شده تعداد هفت هزار و ۵۲۸ راس گاو و گوساله تحت پایش و مراقبت از بیماری سل در گاوداری های صنعتی قرار گرفتند که از این تعداد پنج هزار و ۶۱۰ مورد نمونه خون جهت تست بیماری بروسلوز اخذ و به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان زنجان ارسال شد.

مردانی خاطر نشان کرد: در همین مدت ۴۳۷ راس اسب و تک سمی نیز مورد تست سرمی و مالئیناسیون مشمشه قرار گرفته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.