مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای امسال تا شهریورماه، ۲۰۳ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش حدود ۸۰۰ میلیارد ریال در گمرکات استان تشکیل شده‌است.

اسفندیار دریکوندی گفت: هدف ما از کمک به نهاد‌های مسئول در امر مقابله با قاچاق کمک به توسعه فعالیت‌های تجاری سالم و قانون‌مند است و در این راستا از همه ظرفیت‌های کارشناسی خود استفاده می‌کنیم.

مدیرکل گمرکات قم  عنوان کرد: کارشناسان اداره کل گمرکات قم در زمینه ارزش گذاری کالا‌های قاچاق کشف شده در استان با دستگاه‌های متولی نهایت همکاری را دارند.

او ادامه داد: پرونده‌های قاچاق تشکیل شده در این اداره کل پس از انجام مراحل اداری همچون فرآیند ارزش گذاری برای رسیدگی و صدور رای در اختیار مراجع قانونی قرار می‌گیرد.

گفتنی است براساس پایش صورت گرفته از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، نزدیک به ۷۳ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان به کشور‌های مختلف جهان صادر شده‌است.

در همین رابطه طی مدت یاد شده ۸۰ هزار و ۳۵۶ تُن کالا در قالب تعداد ۲ هزار و ۲۰۸ اظهارنامه، به ارزش ۷۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۹۲۰ دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور‌های هدف صادر شد.

همچنین از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه، ۲۹ هزار و ۸۲۸ تُن کالا در قالب تعداد یک‌هزار و ۲ اظهارنامه، به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۴۱ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد.

بیشتر حجم واردات انجام شده به گمرکات قم را کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و همچنین مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحد‌های تولیدی تشکیل می‌دهد که در راستای کمک به پیشرفت اقتصادی استان است.

درآمد کل گمرکات قم نیز در این مدت بیش از ۴۲۴ میلیارد تومان بوده‌است.

برچسب ها: قاچاق ، گمرکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار