کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: برای نتانیاهو آزاد کردن گروگان‌ها اولویت ندارد و این نقطه اختلاف اسرائیل و آمریکاست.

معراجی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره صحبت‌های شب گذشته بایدن و ابراز نارضایتی وی از نتانیاهو برای عدم دستیابی به آتش بس گفت: از به ندرت زمان‌هایی است که باید صریح گفت که دولت نتانیاهو تلاش کافی را به منظور تحقق آتس بس در غزه و آزاد کردن گروگان‌ها انجام نداده است و این نشان دهنده افرایش انتقاد‌ها به دولت نتانیاهو حتی در میان آمریکایی‌ها است.

وی ادامه داد: در سرزمین‌های اشغالی انتقاد‌های گسترده‌ای به نتانیاهو و حتی دولت آمریکا وجود دارد. از نظر آمریکایی‌ها حمایت از اسرائیلی‌ها سیاستی فراحزبی است و فرقی نمی‌کند چه کسی در مسند قدرت است. سیاستی هم که بایدن در پیش گرفته به این منظور است که نشان دهد از حمایت از اسرائیل دست نکشیده و تنها وجود نتانیاهو را مانع از تحقق آتش بس می‌داند.
 
معراجی افزود: اما برای نتانیاهو و دولتش آزاد کردن گروگان‌ها اولویت ندارد و این نقطه اختلاف این دو دولت است و هدف آمریکا هم از تحقق آتش بس آزاد کردن گروگان‌ها است که، اما این موضوع چندان برای نتانیاهو اهمیتی ندارد.
 
وی تصریح کرد: فراموش نکنیم امروز در شرایط انتخابات آمریکا هستیم و هرگونه اظهار نظر خصوصا در سیاست خارجی تاثیر زیادی در شرایط موجود و اقتصاد آمریکا دارد و موضوع ادامه جنگ در غزه  نیز بسیار اهمیت دارد.
 
معراجی دربار اوضاع داخلی آمریکا و تاثیر آن بر انتخابات آمریکا اظهار کرد: بحث اقتصاد موضوع چالش برانگیز در موضوع انتخابات آمریکا بوده است و همه نامزد‌ها سعی می‌کنند موضع طرف مقابل را ضعیف بدانند و شرایط و برنامه‌های خود را موفق بدانند و مطرح کنند.
 
کارشناس مسائل بین‌الملل در انتها گفت: کامالا هریس معاون رئیس جمهور فعلی است و ترامپ هم برای ۴ سال تجربه ریاست جمهوری را داشته است. هریس کارنامه دولت فعلی را موفق می‌داند، دقیقا بر خلاف سخنانی که ترامپ می‌گوید و همان موفقیت‌ها را به عنوان شکست می‌داند و می‌گوید در صورت رسیدن به قدرت  اقدامات بایدن و کامالا هریس را ادامه نمی‌دهد و راه‌های دیگری را اجرایی می‌کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
بله آزاد کردن روح گروگان ها از جسم فانیشون نتانیاهو وسیله است تروریستی که به خودشون هم رحم نمیکنه این نفله را با هیتلر مقایسه می‌کنند هیتلر باید بیاد جلوی پای بی بی لنگ بندازه
آخرین اخبار