مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر محمد علی بهمنی با حضور اقشار مختلف مردم و اصحاب فرهنگ و هنر و مسئولان استانی در بندرعباس برگزار شد.

پیکر محمد علی بهمنی پس از تشییع و اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در هرمزگان، در ضلع جنوبی تالار شهید آوینی در محوطه تالار شهید آوینی به خاک سپرده شد.

محمد علی بهمنی شاعر غزل سرای هرمزگانی، جمعه شب ۹ شهریور بدنبال سکته مغزی در سن ۸۲ سالگی چشم از جهان فروبست.

وی در سال ۱۳۷۸ تندیس خورشید مهر به‌عنوان برترین غزل‌سرای ایران را دریافت کرد.

در سال ۱۳۸۳ همزمان با برگزاری ششمین کنگرهٔ سراسری شعر و داستان جوان در بندرعباس نکوداشت محمدعلی بهمنی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این مراسم گفت: از خانواده استاد بهمنی سپاسگزاریم که اجازه دادند پیکر ایشان در تالار شهید آوینی بندرعباس که یک مرکز فرهنگی در ساحل خلیج فارس است، به خاک سپرده شود.

اسمعیل جهانگیری افزود: خوب است از هم اکنون برای برپایی کنگره محمد علی بهمنی در بندرعباس برنامه ریزی و برای راه اندازی خانه ادبیات در بندرعباس اقدام شود.

استاد علی رضایی نیز در این مراسم گفت: مرحوم بهمنی در هرمزگان با شعر و شعور خود جریان ساز بود و معنای دیگری به حیات ادبی بخشید و تنفسی تازه در اندیشه مردم ایجاد کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امروز با میزبانی از استاد بهمنی که در فرهنگ و ادب ایرانی تاریخ ساز بوده افتخار بزرگی نصیب هرمزگانی‌ها شده است.

محمد آشوری افزود: ما امروز مهر و محبت خود را به این شاعر معاصر ادا می‌کنیم.

وی با تشکر از خانواده محمد علی بهمنی گفت: تکریم استاد بهمنی آغاز یک حرکت فرهنگی بزرگ در کشور است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: تاسیس بنیاد ادبی استاد بهمنی را در دستور کار قرار می‌دهیم و امروز نقطه عظیم احیای فرهنگی خود را رقم می‌زنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.