سال تحصیلی گذشته ۳۸ درصد جذب هنرجو در مراکز هنرستانی چهارمحال و بختیاری ثبت شد و پیش‌بینی می‌شود امسال با استقبال دانش‌آموزان پایه دهم، این میزان به ۴۰ درصد افزایش یابد.

رییس اداره فنی و حرفه‌ای و کار دانش (فحک) اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در دو سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات و به‌روزرسانی تجهیزات هنرستان‌های استان هزینه شد.

رحمت معین با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۲۳ هنرستان و کار دانش (فحک) در ۱۷ منطقه آموزشی استان با ۶۴ رشته تحصیلی فعال است افزود: این اعتبار برای به روزرسانی تجهیزات موجود در این مراکز و همچنین تهیه تجهیزات جدید برای رشته‌های جدید هزینه شد.

وی از اختصاص ۳۶ میلیارد ریال اعتبار برای نخستین بار برای تجهیز دو هنرستان استان در شهرکرد و فارسان به دستگاه CNC خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها برای فعال شدن کارگاه ساخت و تولید در هنرستان‌های فنی ۱ شهرکرد و شهید باهنر فارسان خریداری و نصب شده است.

معین با اشاره به اینکه توسعه و تجهیز هنرستان‌ها و هدایت دانش‌آموزان به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از مهمترین اهدف و برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت است گفت: هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های هنرستانی موجب تربیت نیروی فنی و متخصص و ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی اظهار داشت:در سال تحصیلی گذشته ۳۸ درصد جذب هنرجو در مراکز هنرستانی استان ثبت شده است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبال دانش‌آموزان پایه دهم برای ثبت‌نام در این مراکز این میزان به ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گفته وی، پارسال نزدیک ۱۲ هزار و ۹۰۰ هنرآموز در سه پایه دهم تا دوازدهم در مراکز فنی مشغول تحصیل بودند که از این تعداد پنج هزار و ۲۰۰ هنرجو در پایه دهم بودند.

رییس اداره فنی و حرفه‌ای و کار دانش (فحک) اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: استقبال امسال دانش‌آموزان از رشته‌های فنی بالا بود و رشته‌های فنی در شهر‌ها و مناطق برخودار به حد نصاب رسیده و در برخی مناطق و رشته‌های دیگر مانند مکانیک خودرو و برق متقاضی ثبت‌نام وجود دارد.

به گفته وی، هم‌اکنون در مناطق کم برخوردار استان رشته‌های فنی مانند طراحی و دوخت، الکتروتکنیک، برق ساختمان و تربیت کودک فعال شده است.

رییس اداره فنی و حرفه‌ای و کار دانش (فحک) اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: در استان یک هنرستان نمونه دولتی دخترانه در هفت رشته گرافیک، فتوگرافیک، نرم افزار، صنایع شیمیایی، طراحی و دوخت وحسابداری و یک هنرستان هنر‌های زیبا برای پسران فعال است.

معین گفت: امسال برای هنرستان‌های پسرانه رشته‌های موسیقی ایرانی، حمل و نقل و صنایع شیمیایی و مدارس دخترانه فتوگرافیک، گرافیک، خیاطی و مدیریت خانواده، تربیت کودک افزوده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار