نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر باقی ماندن نظامیان این رژیم در کریدور فیلادلفیا در مرز میان غزه و مصر تاکید کرد.

مقامات صهیونیست از همان ابتدا که پیشنهاد دولت بایدن برای مذاکرات صلح غزه مطرح شد اقدام به سنگ اندازی در مسیر مذاکرات کردند. تلاش برای حفظ نظامیان صهیونیست در کریدور فیلادلفیا (نوار مرزی میان غزه و مصر) و نیز کریدور نتزاریم (کریدوری که شمال و جنوب غزه را از هم جدا می‌کند) از جمله مواردی است که مذاکرات صلح را به بن‌بست کشانده است. 

به گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) بار دیگر بر حفظ کریدور فیلادلفیا از سوی نظامیان این رژیم تاکید کرد. 

نتانیاهو در این باره گفت: هر گونه توافقی درباره جنگ غزه باید شامل استقرار نظامیان اسرائیلی در کریدور فیلادلفیا و نظارت بر مرز غزه با مصر باشد. 

وی در ادامه پیرامون استدلال خود برای ادامه اشغال این کریدور تاکید کرد: اگر (رژیم) اسرائیل موافقت کند که حتی به طور موقت از کریدور فیلادلفیا عقب نشینی کند، جامعه جهانی هرگز اجازه بازگشت نظامیان ما به این کریدور را نخواهد داد. این کریدور نقش دریچه تنفسی حماس (برای تقویت خود) را برعهده دارد. 

نتانیاهو بار دیگر با اشاره به اهدافی که وی پیش از جنگ ترسیم کرده بود، مدعی شد: رسیدن به اهداف جنگ غزه تنها با حفظ کریدور فیلادلفیا محقق می‌شود. کنترل این کریدور این تضمین را می‌دهد که اسرای ما به بیرون از غزه منتقل نخواهند شد!

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار