معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: مناسب سازی محیط‌های شهری در اولویت درخواست توانخواهان در کلانشهر اصفهان است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در ماده‌های ۲ و ۴ قانون حمایت از معلولان، به مناسب سازی و دسترس پذیری ابعاد مختلف زندگی آنها اشاره شده است.

پژمان پور شعبانی افزود: شهرداری اصفهان برنامه‌هایی را درخصوص مناسب سازی معابرو اماکن انجام داده ولی برخی مواقع ناهماهنگی‌ها وجود دا د و طبق اصول ضوابط شهری، برخی پیمانکاران به خوبی به وظایف خود عمل نمی‌کنند.


وی اضافه کرد: شهرداری اصفهان، پارسال، پنج دستگاه خودرو ویژه تردد معلولان (بیشتر قابل استفاده برای معلولان ویلچردار) در شهر اختصاص داد که معلولان در سامانه همیار، ساعت استفاده از خودرو را رزرو و ۲۵ درصد هزینه را پر داخت می‌کنند.

عضو کمیسیون حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان هم گفت: با توجه به اهمیت مناسب سازی معابر ویژه معلولان در حوزه برنامه ریزی و تهیه طرح‌ها و بودجه همچنین نظارت و اجرای طرح‌ها در اصفهان، توجه ویژه می‌شود.


سید امیر سامع با بیان اینکه ستاد مناسب سازی معابر و اماکن عمومی به ریاست معاون شهرسازی شهرداری اصفهان از سال ۱۳۹۰ تشکیل شده است افزود: امسال حدود ۲۴ میلیارد تومان برای مناسب سازی معابر و اماکن عمومی که پیش از این ساخته شده و نیاز به مناسب سازی یا بهسازی یا بازسازی مجدد دارد، در بودجه شهرداری نظر گرفته شده است و برای طرح‌های در حال اجرا در خود طرح این ضوابط رعایت می‌شود.


وی اضافه کرد: از یک میلیون و ۶۳۰ هزار مترمربع طول پیاده رو‌های شهراصفهان، حدود یک میلیون متر مربع و از ۳۶۴ تقاطع شهر، حدود ۱۶۱ تقاطع مناسب سازی، هم‌سطح سازی و دسترس پذیری ویژه معلولان و سالمندان شده است.


عضو کمیسیون حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از ۲ هزارو ۷۵۰ ایستگاه اتوبوس شهری، ورود و خروج حدود هزارو ۸۰ ایستگاه و از هفت پایانه، چهار پایانه ویژه تردد افراد دارای معلولیت و سالمندان مناسب سازی و دسترس پذیر شده است.

سامع افزود:۵۱۲ پارکینگ حاشیه‌ای و ۱۵۰ پارکینگ غیر حاشیه‌ای در معابر شهری اصفهان براین این افراد پیش بینی شده است.


حدود چهار درصد از جمعیت کشور را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند که ۹۳ هزار نفر از آنها ساکن استان اصفهان و زیر پوشش بهزیستی هستند.

 نبود یا استاندارد نبودن رمپ برای تردد ویلچر و خط نشان تردد افراد نابینا در بسیاری از اماکن عمومی مثل ساختمان‌های پزشکی، تجاری و اداری همچنین بانک‌ها و محیط‌های شهری، احداث پل‌های شیار دار و سد معبر از جمله قرار گرفتن وسایل مغازه ها، پارک خودرو در پیاده رو ناشی از خلأ فرهنگی همچنین بودن موانع در مسیر تردد، برخی از مواردی است که برای افراد دارای معلولیت، تردد را دچار مشکل کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.