مناسب سازی محیط شهری برای استفاده معلولین از شاخص های ارزیابی شهرداران و مدیران استان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین گفت: این طرح  به منظور ایجاد رقابت بین شهرداران و دهیاران برای ارتقاء مناسب سازی فضای شهری برای معلولان اجرا می شود .

 پیمان پیرمرادی افزود : شهرداران و مدیران موظفند در بحث شهرسازی و بهبود عبور و مرور برای معلولانموارد آیین نامه ای ابلاغ شده از وزارت کشور را رعایت کنند.

پیرمرادی تصریح کرد: برای مناسب سازی محیط های شهری ، جلسات ستاد ماهانه برگزار می شود تا بتوان با شناسایی مشکلات برای رفع آنها اقدام کرد.

وی افزود: فرمانداران باید اعتبار مناسب سازی ساختمانها و برآورد هزینه را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری تصریح کرد: شهر قزوین در میان ۳۲ استان کشور در رده هجدهم در موضوع مناسب سازی قراردارد که در سطح متوسط تلقی می شود و باید این وضعیت ارتقاء پیدا کند.

پیرمرادی با بیان اینکه 11 شهر در استان قزوین برای اجرای این طرح پایلوت کرده ایم خاطرنشان کرد: شهرداران  و مدیران شهری باید برای مناسب سازی فضاهای شهری و اماکن عمومی اهتمام جدی داشته باشند.

وی گفت: موضوع مناسب سازی از طریق شورای عالی استانها قابل پیگیری است و باید سازمان نظام مهندسی برای رعایت ضوابط مورد نیاز در مناسب سازی محیط های شهری برای معلولان تلاش بیشتری کند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری اضافه کرد: ضمن برگزاری جلسات ستاد شهرستانی مناسب سازی در فرمانداریها نتایج آن به دفتر فنی استانداری ارسال خواهد شد تا مورد ارزیابی قرار گیرد و دفتر امورشهری استانداری موظف است درصدی از اعتبارات را برای اجرای این طرح به شهرداریها اختصاص دهد.

پیرمرادی افزود: همچنین لازم است دستگاه های ارزیابی شده از سوی اداره کل بهزیستی، لیست عملیات اجرایی مورد نیاز مناسب سازی و قیمت برآوردشده را برای پیگیری به دفتر فنی استانداری اعلام کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.