باتوجه به جراحیِ پیش روی چهار تن از مجموع ۱۱ ملی‌پوش اعزامی به بازی‌های المپیک، لیگ برتر امسال با غیبت قطعی حسن یزدانی، امیرعلی آذرپیرا، امین کاویانی‌نژاد و علیرضا مُهمدی تا اینجای کار مواجه خواهد بود.

طبق اعلام سازمان لیگ کشتی، در لیگ امسال تنها کشتی‌گیرانی که عازم المپیک شدند، ملی‌پوش محسوب می‌شوند و باتوجه به اینکه مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی در پایان دور رفت لیگ برتر آزاد و احتمالاً فرنگی، روز‌های هفتم تا دهم آبان ماه به انجام می‌رسد، کشتی‌گیرانی که در چهار وزن غیرالمپیکی ۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم آزاد و ۵۵، ۶۳، ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم فرنگی به عضویت تیم ملی در آلبانی در خواهند آمد، ملی‌پوش محسوب نمی‌شوند؛ بنابراین صرفاً رحمان عموزاد در ۶۵ کیلو، یونس امامی در ۷۴ کیلو، حسن یزدانی در ۸۶ کیلو، امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلو و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد و مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلو، سعید اسماعیلی در ۶۷ کیلو، امین کاویانی‌نژاد در ۷۷ کیلو، علیرضا مُهمدی در ۸۷ کیلو، محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلو و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم در لیگ برتر ۱۴۰۳ ملی‌پوش تلقی می‌شوند و هر تیم می‌تواند فقط با دو ملی‌پوش و دو کشتی‌گیر خارجی قرارداد ببندد.

این در حالی است که از جمع ۱۱ نفره ملی‌پوشان، امیرعلی آذرپیرا روز گذشته (یکشنبه - ۱۱ شهریور) رباط صلیبی زانویش را جراحی کرد و حسن یزدانی هم بار دیگر باید کتفش را جراحی کند.

طبق تشخیص و تجویز پزشک، در تیم فرنگی نیز کار امین کاویانی‌نژاد و علیرضا مُهمدی به جراحی کشیده خواهد شد، بنابراین این چهار نفر، با احتساب دوره چهار تا شش ماهه نقاهت و دوری از مبارزه بعد از جراحی زانو و کتف، قادر به حضور در لیگ برتر نخواهند بود. البته مُهمدی هنوز تصمیمش را برای جراحی اعلام نکرده و باید دید با توجه به سرمربیگری مربی سازنده‎‌اش ملک‌محمد بویری در تیم آلینوس، او همچنان با زانوی آسیب‌دیده به کشتی‌اش ادامه خواهد داد و در لیگ برتر هم این تیم را همراهی می‌کند و یا اینکه زانویش را جراحی خواهد کرد.

از میان هفت کشتی‌گیری که می‌توانند به‌عنوان ملی‎‌پوش با تیم‌ها قرارداد ببندند، هنوز هیچ‌کدام نه به تیمی نزدیک شده و نه قراردادی را به ثبت رسانده‌اند.

هرچند احتمال عقد قرارداد نفراتی، چون یونس امامی، رحمان عموزاد و امیرحسین زارع در لیگ آزاد و همچنین مهدی محسن‌نژاد در لیگ فرنگی وجود دارد، اما امسال هم رقم پیشنهادی لیگ برتر فرنگی با توجه به شرایط مالی تیم‌های شرکت‌کننده بعید است به میزانی برسد که ستاره‌ها و عنوان‌داران کشتی فرنگی جهان را به میز قرارداد برساند.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار