مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در دومین روز از عملیات اطفای حریق جنگل های علی آباد کتول، بالگرد جمعیت هلال‌احمر به منظور پشتیبانی عملیات و انتقال نیروها به پرواز در آمد.

قاسم غریب آبادی گفت: عصر روز یکشنبه ۱۱ شهریور گزارشی مبنی بر آتش سوزی در ارتفاعات کوهستانی منطقه سیامرزکوه در دهنه محمدآباد کتول از سوی اداره منابع طبیعی علی آباد کتول به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان (EOC) اعلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان افزود: از روز گذشته پس از درخواست مجوز از سازمان امدادونجات برای پرواز بالگرد و انتقال نیرو به این منطقه سخت گذر، عوامل منابع طبیعی با بالگرد به منطقه حادثه دیده اعزام شدند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه خشک بودن مراتع و همچنین وزش باد در منطقه آتش سوزی، مهار و اطفا را با مشکل مواجه می‌کند افزود: امروز برای دومین روز متوالی، بالگرد هلال‌احمر برای انتقال نیرو‌ها به منطقه آتش سوزی به پرواز درآمد و طی دو روز عملیات پروازی تاکنون با ۸ سورت پرواز و ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه عملیات، ۳۹ نفر نیروی عملیاتی با بالگرد هلال‌احمر به مناطق آتش سوزی انتقال داده شدند.

وی گفت: همچنین تیم‌های پشتیبانی عملیات هلال‌احمر در منطقه استقرار دارند تا در صورت وقوع احتمالی حادثه برای نیرو‌های پرتلاش منابع طبیعی، اقدامات اولیه امدادی را در سریع‌ترین زمان انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.