مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: عملیات اطفای حریق در بخشی از مراتع سخت گذر کوهستاتی شهرستان علی آبادکتول با اعزام نیرو از صبح امروز یکشنبه آغاز شده بدلیل تاریکی شب متوقف و از صبح فردا از سرگرفته می‌شود.

نعمت‌الله حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت:: اعزام نیرو برای اطفای حریق در بخشی از مراتع سخت گذر علی آبادکتول با استفاده از چرخبال از ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد فردا (دوشنبه) آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: اطفای آتش سوزی مراتع با پاشیدن آب بوسیله چرخبال به علت قرار گرفتن در منطقه سخت گذر و کوهستانی موثر نبوده و از چرخبال برای جابجایی نیرو استفاده می‌شود.

به گفته وی عصر امروز یکشنبه یک نوبت انتقال نیرو برای اطفای حریق با استفاده از چرخبال انجام شده است.

حاجی زاده ادامه داد: اکنون نیرو‌های اطفای حریق از جمله منابع طبیعی در محل آتش سوزی مراتع حضور دارند.

وی علت وقوع آتش سوزی در مراتع علی‌آبادکتول را وجود گرما عنوان کرد و گفت: امیدواریم که با افزایش رطوبت در منطقه، اطفای آتش سوزی انجام شود.

بخشی از مراتع منطقه «حاجی‌لنگ» دهنه محمدآباد شهرستان علی آبادکتول از شب گذشته دچار آتش‌سوزی شده که نیرو‌های امدادی برای خاموش‌کردن آتش به محل حادثه اعزام شده‌اند.

شهرستان علی‌آبادکتول با گستره یک‌هزار و ۱۶۰ کیلومترمربع، ۹۱ هزار عرصه منابع طبیعی دارد که ۷۳ هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.