صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان مازندران در سه سال اخیر با افزایش ۴۰ درصدی مواجه بوده است.

سید اسماعیل هاشمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در گفتگو با خبرنگاران، گفت: صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان مازندران در سه سال اخیر با افزایش ۴۰ درصدی مواجه بوده است.

او ضمن تشریح فعالیت مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی، افزود: در طول سال‌های گذشته در مازندران ۴۰ مجوز فیپا (سرمایه گذاری خارجی) با ارزش اقتصادی ۶۶۲ میلیون دلار در مازندران صادر شده است.

هاشمی گفت: تعداد سرمایه گذاری‌های خارجی مازندران بیش از این میزان است و عدد ۴۹ ثبت شده، اما ۹ مجوز غیرفعال شده است که در آمار قرار نمی‌گیرد.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی مازندران با اشاره به اینکه در سه سال گذشته مجوز فیپا در مازندران به ۱۶ مجوز سرمایه گذاری رسیده است که در طول سال‌های اخیر مثال زدنی است، افزود: ارزش اقتصادی این مجوز‌ها ۲۰۵ میلیون دلار است که به لحاظ تعداد ۴۰ درصد بیشتر از کل مجوز‌های دهه‌های اخیر استان و به لحاظ ریالی ۳۱ درصد بیشتر از تمامی مجوز‌های صادر شده بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۲ شش پروژه اقدام به ورود سرمایه به ارزش ۴.۸ میلیون دلار نموده اند و همچنین در سال جاری ۲.۳ میلیون دلار سرمایه خارجی در سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ثبت گردید، گفت: در سال ۱۴۰۲ ده مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار صادر شده است که در هیچ سالی ده مجوز با این عدد در استان به انجام نرسیده است.

او با اعلام اینکه ۴ پروژه سرمایه گذاری خارجی امسال در مازندران در حال پیگیری است، افزود: در دو سال گذشته هفت همایش سرمایه گذاری برای ۲۲ شهرستان و یک همایش استانی برگزار شده که اجرای این همایش‌ها محرک خوبی برای اخذ مجوز‌ها بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.