سرپرست معاونت نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل برای افغانستان با والی هرات دیدار کرد

 دفتر مطبوعاتی والی هرات گزارش داد اسکات اسمیت، سرپرست معاونیت نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، و رئیس عمومی بخش سیاسی یوناما و هیئت همراهش با مولانا اسلام‌جار والی این ولایت دیدار و گفتگو نمود.

در گزارش آمده است سرپرست معاونیت نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، در این دیدار پیرامون وضعیت عمومی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و تعامل دفتر یوناما با ریاست‌های سکتوری در ولایت هرات صحبت نمود و ابراز خرسندی کرد ،که با تلاش‌‌های طالبان فضای مناسب جهت تعامل و همکاری در بخش اقتصادی با حکومت جدید بوجو آمده است.

براساس گزارش اسکات اسمیت همچنان در ارتباط به پروسه کاری جلسه سوم دوحه به والی هرات توضیحات ارایه کرد و بیان داشت که این جلسه فرصت خوبی برای اشتراک دستاوردهای طالبان با کشورهای غربی مساعد ساخت و نتایج خوبی از جمله نظر مثبت بیشتر این کشورها جهت آمادگی برای تعامل بیشتر و بازگشایی سفارتخانه را در پی داشته است.

در خبرنامه آمده است که والی هرات ضمن استقبال از سفر سرپرست معاونیت نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، برگزاری نشست سوم دوحه را برای طالبان پر دستاورد خواند و ابراز امیدواری کرد که این جلسه نتایج مثبتی را نیز در پی داشته باشد.

به نقل از خبرنامه، والی هرات همچنان تاکید کرد که با روی کار آمدن نظام فعلی، امنیت سرتاسری در افغانستان تامین شده، مبارزه جدی با مواد مخدر جریان دارد و طالبان خواهان تعامل سازنده با کشورهای منطقه و جهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار