سیدحسین میرمجلسی، پزشک گیلانی، کتابخانه شخصی ارزشمند خود را با بیش از ۳۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه مرکزی رشت اهدا کرد.

 نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام کرد، کتابخانه شخصی پزشک گیلانی، سیدحسین میرمجلسی، شامل کتب و نشریات متنوع در زمینه‌های مختلف برای استفاده عموم علاقه‌مندان به‌خصوص پژوهشگران، دانشجویان، طلاب و سایر مردم فرهنگ‌دوست استان به کتابخانه مرکزی رشت اهدا شد.

سیدحسین میرمجلسی در اقدامی ارزشمند تصمیم به اهدای این گنجینه گرانسنگ به استان زادگاه خود، استان گیلان، گرفت تا عموم علاقه‌مندان و به‌خصوص پژوهشگران، دانشجویان، طلاب، و سایر اهل فرهنگ و ادب بتوانند از این منابع غنی بهره‌مند شوند. کتاب‌ها و نشریات اهدا شده به همراه قفسه‌های کتابخانه میرمجلسی به کتابخانه مرکزی رشت بالغ بر ۳۰ هزار نسخه است که ارزشی بالغ بر چند ده میلیارد تومان دارد.

فرهنگ و تمدن ایران و اسلام و جهان، تاریخ، جغرافیا، ادبیات، فلسفه، حکمت، سیاست، عرفان، ملل و نِحَل، فِرَق و احزاب، فرهنگنامه‌ها و دائرةالمعارف‌های گوناگون، ترجمه‌ها و تفسیر‌های فارسی قرآن و زمینه‌های مختلف تاریخ اسلام و مذهب شیعه، متون تاریخی و مجلات معتبر علمی و ادبی فارسی از آغاز تاکنون و... از مجموعه این کتابخانه ارزشمند است.

گفتنی است، سیدحسین میرمجلسی متولد سال ۱۳۱۹ هجری شمسی در شهر لاهیجان، دارای فوق‌تخصص بیماری‌های گوارش و کبد از آمریکا است. وی در دوران زندگی خویش در کنار شغل طبابت و تلاش برای سلامتی و علاج بیماران و خدمت در مراکز آموزشی و پژوهشی پزشکی، نزدیک به ۷۰ سال از روی شیفتگی به مطالعه و جمع‌آوری کتب و نشریات متعدد و متنوع مشغول بوده است.

وی در سفری به رشت، از بخش‌های مختلف پروژه کتابخانه مرکزی رشت و محل قرارگیری کتاب‌های اهدایی در این کتابخانه بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار