سعید برومند گفت : متاسفانه پرداخت و هزینههای حفاری دستگاههای خدمات رسان به شهرداری بسیار دیر انجام میشود و این پرداختها موجب تسریع طرحهای نیمه تمام عمرانی و خدمات رسانی بهتر به شهروندان میشود.
وی افزود: بر اساس دستورالعمل مصوب شورای شهر بجنورد مجوزات حفاری در داخل شهر هر ۶ ماه صادر و وضعیت و پرداختها در پایان سال تعیین تکلیف میشود.
رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری بجنورد با اشاره به وضعیت آسفالت نامناسب شهر و گلایه شهروندان اضافه کرد: زیرسازی نامناسب در گذشته و حفاریهای انجام شده از دلایل مهم این موضوع است.
وی ادامه داد: اکثر حفاریها پس از پرکاری به دلیل زمان بر بودن، مشقتها و هزینه بر بودن دچار مشکل میشوند و این خود در تردد مشکل ایجاد میکند.
برومند با بیان اینکه مردم پس از پایان عملیات حفاری فقط شهرداری را متولی میدانند گفت: چنانچه هزینههای عملیات از دستگاههای خدمات رسان گرفته نشود باید مبالغ بسیاری صرف خرید قیر، مصالح و نیروی انسانی شود که از عهده شهراداری خارج است.
خاکی بودن ۲ میلیون مترمکعب از معابر شهر بجنورد
برومند تاکید کرد: مساحت کل معابر شهر بجنورد ۶ میلیون مترمربع است که چهار میلیون مترمربع آن آسفالت و ۲ میلیون مترمربع خاکی است. وی بیان کرد: ۳۰۰ هزار مترمربع از معابر این شهر امسال روکش آسفالت شده و نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش یافت.
تاکید بر مدیریت واحد شهری
وی خاطرنشان کرد: مدیریت واحد شهری تا زمانیکه به وجود نیاید این مشکلات همچنان وجود دارد و باید در این مواقع دیدگاه تمام دستگاههای مربوطه موردنظر قرار گیرد. رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری بجنورد بیان کرد: عملکرد جزیرهای و جداگانه ادارات و مدیران موجب نارضایتی مردم میشود بنابراین دستگاههایی که حوزه کاری مشترک دارند به ویژه ادارات خدمات رسان، باید همکاری موثری داشته باشند.
وی با تاکید بر ایجاد همدلی بین مسئولان دستگاههای خدمات رسان افزود: در صورت عدم هماهنگی بین مدیران این دستگاهها بی اعتمادی شهروندان نیز بیشتر خواهد شد بنابراین مدیران باید برخی قوانین و دستورالعلملهای قابل انعطاف را به دلیل تسریع در رسیدگی به امور مردم، تعدیل کنند. شهرستان بجنورد به عنوان مرکز استان ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که ۲۳۰ هزار نفر آن در شهر بجنورد ساکن هستند.
منبع: ایرنا