قلاوند گفت: رتبه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک در سال‌های اخیر تنزل یافته که لازم است هدفگزاری برای بهبودشاخص‌های بهداشتی صورت پذیرد.

جهانبخش قلاوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در دیدار با کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک گفت: مردم شهرستان اندیمشک در ایام اربعین حسینی پای کار بودند و خدمات خوبی به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) ارائه دادند؛ از زحمات موکب‌داران و خادمان و تلاش بی وقفه تیم بهداشت و درمان مستقر در مجموعه شهدای گمنام تقدیر می‌شود.

او افزود: هفته دولت یادآور شهدای بزرگی مثل شهیدان رجایی و باهنر و شهید آیت الله رئیسی و سایر شهدا است که در مسیر خدمت به مردم، کشور و نظام اسلامی به شهادت رسیدند؛ در این هفته باید خدمات دولت برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

آقای جهانبخش اضافه کرد: بهداشت و درمان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و این خدمات که در شرایط سختی مثل دوران کرونا ارائه می‌شد، جهاد بزرگی است و ارزش معنوی بالایی دارد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهرستان اندیمشک از جهت موقعیت جغرافیایی، مزیت‌های بسیار ممتاز و بالایی دارد؛ علاوه بر ظرفیت‌های گوناگون، ما در کنار شوش و دزفول و شوشتر یکی از قطب‌های کشاورزی کشور هستیم و در بحث تأمین و ارتقاء سلامت غذای کشور هم مؤثریم.

او گفت: استخدام‌‌ها باید از طریق آزمون و قانونمند باشند و روابط شخصی در آنها در نظر گرفته نشود؛ با کارکنان بهداشت و درمان و حقوقشان باید عادلانه رفتار کرد‌.

قلاوند می‌گوید: حوزه بهداشت و درمان با کمبود نیروی انسانی مواجه است و لازم است ساختار انسانی آن بهبود یابد؛ ارتقای استانداردهای لازم در این حوزه هم ضرورت دارد.

او افزود: وضعیت امکانات و تجهیزات فوریت‌های پزشکی شهرستان اندیمشک مناسب نیست؛ اورژانس پیشانی بهداشت و درمان است و امور حیاتی را برعهده دارد. با توجه به این که ورودی استان هستیم‌ و بار جمعیتی دو استان دیگر و کاروان های راهیان نور، میهمانان نوروزی و زائرین ایام اربعین هم روی دوش شهرستان است؛ زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات بیشتری باید فراهم شود.

قلاوند گفت: نابرابری و ناترازی حقوق‌ها در همه کشور بیداد می‌کند؛ این ناترازی در همه سیستم حقوقی و پرداختی به کارمندان و کارگران مشکل ساز است و باید اصلاح شود.

او توضیح داد: اندیمشک در بحث گردشگری سلامت نیز ظرفیت‌های خوبی دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد؛ خدمات بهداشتی و درمانی باید عادلانه و برابر در همه نقاط شهرستان توزیع شوند و تلاش شود تا شاخص‌های بهداشت و درمان افزایش یابد.

قلاوند متذکر شد: با حضور صنایع آلاینده در اطراف شهر، اندیمشک در سال‌های اخیر به یکی از شهرهای آلوده کشور تبدیل شده است؛ ارتقای بهداشت و درمان شهرستان و حفظ محیط زیست سالم‌ در برنامه توسعه شهرستان قرار دارد.

در جریان این دیدار، احمد مجیدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیمشک گزارشی از وضعیت این مجموعه ارائه داد و جمعی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان نیز به بیان مطالبات و مشکلات خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.