استاندار کردستان گفت: اخذ وجه از دانش آموزان توسط مدیران مدارس، باید عیناً مطابق با دستورالعمل‌ها باشد.

اسماعیل زارعی‌کوشا امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین کار‌های ماه جاری در استان پروژه مهر است که فقط برعهده آموزش و پرورش نیست و نیاز به همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها نیز دارد تا آغاز ماه مهر یک آغاز خوب و بدون دغدغه برای دانش‌آموزان بویژه دانش‌آموزان پایه اول باشد واز روز اول مهر برای دانش آموزان پایه اول خاطره‌ای شیرین بسازیم.

وی افزود: نکته مهم این است که این روز برای دانش آموزان پایه اول یک روز ماندگار شود که لازم است مدیران مدارس تمهیداتی بیندیشند تا به صورت ویژه، متفاوت و زیبایی مراسم آغاز سال تحصیلی برگزار شود و مدارس برتر نیز در این زمینه از سوی آموزش و پرورش مورد تشویق قرار بگیرند.

استاندار کردستان با بیان اینکه با وزیر آموزش و پرورش نیز جلسه‌ای را روز دوشنبه هفته گذشته داشتیم، خاطرنشان کرد: ایشان به تقویت تعامل بین مجموعه‌های آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه شورای‌های آموزش و پرورش استان‌ها و تمرکززدایی تاکید داشتند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: با توجه به ارتباطات خوب با وزیر محترم آموزش و پرورش، فرصت بسیار خوبی برای استان ما فراهم شده است و باید از ظرفیت وزارت‌خانه نهایت استفاده را ببریم.

وی در ادامه گفت: از فرمانداران شهرستان‌های استان نیز می‌خواهیم که شورا‌های آموزش و پرورش را در این ماه برگزار کنند و مسایل و مشکلات را حل و فصل کنند تا در آغاز سال تحصیلی مشکلی نداشته باشیم.

استاندار کردستان پیرامون مسئله ساماندهی معلمان نیز خاطرنشان کرد: در کل کشور با مسئله کمبود معلم روبرو هستیم که استان ما به نسبت استان‌های دیگر شاید مشکل کمتری دارد، اما باز باید برنامه‌ریزی و تدبیر لازم صورت بگیرد تا این نقص آسیبی به امر آموزش در استان نرساند.

زارعی‌کوشا به مسئله افزایش شهریه مدارس نیز اشاره و اضافه کرد: در شورای آموزش و پرورش به صورت معقول و منصفانه‌ای افزایش شهریه‌ها تعیین شده است و افزایش بیش از آن مقدار، به هیچ وجه قابل قبول نیست، اما باز هم آموزش و پرورش استان موظف است که به این مورد رسیدگی کند و نظارت لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اخذ وجه از دانش آموزان توسط مدیران مدارس، باید عینا مطابق با دستورالعمل‌ها باشد که بیشتر مربوط به کتب درسی و بیمه است و اجباری در مدارس عادی برای پرداخت وجوه اضافه نباید باشد که اگر چنین مسئله‌ای رخ داد حتما باید برخورد جدی شود.

استاندار کردستان در ارتباط با سرویس مدارس نیز گفت: سرویس مدارس نیز نیازمند برنامه‌ریزی و نظارت لازم است و خود مدیران مدارس هم در این زمینه باید مدیریت لازم را داشته باشند تا خدای نکرده مشکلی پیش نیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.