فرمانده منطقه شمال غرب پدافند هوایی ارتش گفت: ایران از نظر برد موشک‌های زمین به هوا جزو ۶ کشور اول جهان است و این دستاورد مهم در سال های پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس حاصل شد.

امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی گفت: با توجه این که آسمان شمال غرب به عنوان دروازه هوایی کشور‌های اروپایی محسوب شده و بار ترافیکی بالایی هم دارد و همچنین قرار گرفتن این منطقه در مرز همسایگی با کشور‌های ترکیه، عراق، نخجوان، آذربایجان و ارمنستان و البته جای گیری تعدادی پایگاه نظامی فرامنطقه‌ای در برخی کشور‌های همسایه، لازم است پدافند هوایی شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و آمادگی کامل عمل کند و ضامن امنیت منطقه باشد و به حق تاکنون این گونه بوده است.

به گفته وی، پدافند هوایی شمال غرب ارتش در طول جنگ تحمیلی هم وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام داد و با ۴۸ هزار عملیات کشف و شناسایی و بیش از ۲۴ هزار حمله هوایی، به گونه‌ای عمل کرد که رهبر معظم انقلاب، اقدامات پدافند هوایی را معجزه آسا بیان کردند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب ارتش افزود: بعد از جنگ هم در سایه تجربیات کسب شده و لزوم تجهیز و توانمندسازی بیش از پیش پدافند، قابلیت‌ها و توانمندی‌های بی نظیری همانند رادار‌هایی با وسعت بردی از ۲۵۰ تا بیش از ۳ هزار کیلومتر، سامانه‌های موشکی دوربرد و رادار گریز، سایت‌های جمع آوری اطلاعات و سامانه‌های جنگلی به دست متخصصان این مرز و بوم به دست آمد به گونه ایی که ایران را در زمره‌ی ۶ کشور دارای سامانه موشکی دوربرد زمین به هوا قرار داد.

امیر سرتیپ دوم عظیمی در عین حال گفت: علاوه بر این دستاوردها، برخی تجهیزات جدید و پیشرفته هم به دست پدافندیان از جمله سیستم دفاعی جدید برای افزایش قابلیت‌های پدافند هوایی کشور، طراحی، ساخت و تولید شده است که به زودی از آنها رونمایی خواهد شد.

وی همچنین گفت: در کنار مجموعه این اقدامات، پدافند در زمینه مردم یاری، پخت و توزیع غذا میان نیازمندان استان، یاری رسانی به زلزله زدگان استان و دیگر استان‌ها و خدمات رسانی به زائران اربعین هم به صورت مستمر عمل کرده و می‌کند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب ارتش در پایان یادآور شد: مدافعان حریم ولایت در نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیوسته و در همه حال با توان کامل و آمادگی رزمی بالا از گوشه گوشه آسمان ایران حفاظت و امنیت پایدار را تقدیم ملت بزرگ ایران می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.