ایستگاه سنجش آلودگی هوا با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیاردریال به مناسبت هفته دولت با حضور جمعی از مسئولان افتتاح و راه اندازی شد.

ایوب مددی رٸیس اداره محیط زیست رامهرمز گفت: امروزه هوای پاک یکی از شاخص های مهم برای زندگی خوب به حساب می آید برای سنجش اینکه هوای شهرستان پاک است یا آلوده نیاز به ایستگاه سنجش داشتیم که الحمدلله توانستیم با پیگیری های لازم دو دستگاه در این زمینه نصب کنیم.

وی بیان کرد: یک دستگاه آنالایزر برای ذرات با قطر ۱۰ میکرون (مثل قطر ذرات گرد و غبار) و یک دستگاه دیگر با قطر سنجش ذرات ۲/۵ میکرون این ذرات بسیار کوچک به راحتی از مجاری تنفسی عبور می‌کنند و وارد ریه و قلب انسان می‌شوند و انسان را دچار بیماری های قلبی ریوی می‌کنند.

او افزود: این ذرات آلاینده می‌تواند از فلرهای نفتی و سایر صنایع اطراف شهرستان در هوا منتشر گردد همه فکر می‌کنند فقط شهرهایی مثل ماهشهر و اهواز هوای آلوده دارند ولی با افتتاح این ایستگاه  مشخص گردید در رامهرمز در برخی روزها هوا آلوده است.

وی گفت: در شهرستانی مثل رامهرمز که به کشاورزی معروف است همه فکر می‌کنند در اتمسفر شهرستان آلودگی صنعتی نداریم ولی با افتتاح ایستگاه محرز گردید در برخی از ساعت‌های شبانه روز آلودگی صنعتی داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
رامهرمز حتی یک کارخانه صنعتی یا پتروشیمی یا پالایشگاه یا فولاد نداره از موقعی که این دستگاه معیوب رو نصب کردن هر روز میزان آلودگی این شهر از کلان شهری مثل اهواز و ماهشهر با دها پتروشیمی بیشتر شده!!!!!!...خیلی مشخص هست این دستگاه معیوبه..