در آیینی یادو خاطره ۵۱ شهید جهاد گر کهگیلویه و بویراحمد گرامی داشته شد.

اجلاسیه ۵۱ شهید جهادگر کهگیلویه وبویراحمد با حضور مسئولان استانی و خانواده‌های شهدا در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.
 
این مراسم هجدهمین اجلاسیه شهدای استان است که در ادامه سلسله برنامه‌های کنگره ملی ۲ هزار شهید کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد.

به گفته سردار مثنوی جانشین سپاه فتح استان در قالب این رویداد بزرگ فرهنگی ۲۰ اجلاسیه شهدا برگزار می‌شود.

کنگره ملی شهدای استان نیز ۱۸ شهریور ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با اشاره به اینکه مبنای توصعه در بخش کشاورزی تولید و اقتصاد است که باید با  همدلی و حمایت از کشاورزان این مهم را محقق کنیم .

علی معتمدی پور با بیان اینکه تاکنون سه یادواره شهرستانی از جمله شهدای جهادگر در سه منطقه استان برگزار شده است گفت: امروز در این اجلاسیه استانی، یاد ۵۱ شهید والامقام جهاد کشاورزی این استان ماندگار می‌شود.
 
معتمدی پور خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ۵۱ شهید گلگون کفن، ۱۸ آزاده، بیش از ۷۰۰ جانباز و بیش از پنج هزار اعزام به جبهه‌های جنگ تحمیلی داشته و از این حیث پیشانی و نماد تفکر جهادی و روحیه شهادت‌طلبی و همچنین برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سازندگی و کشاورزی را دو بال پرواز این سازمان دانست و ادامه داد: از دوران سازندگی تا کشاورزی سال‌های سال گذشته و شاید خیلی چیزها عوض شده اما آنچه تغییری نکرده رسالت خطیر این سازمان در خدمت به مردم و کشاورزان بوده است.

معتمدی پور با مهم برشمردن امنیت غذایی عنوان کرد: اگر روزی در دوران سازندگی باید سنگر می‌ساختیم یا خط‌شکن می‌شدیم تا رزمندگان اسلام پیشروی کنند، امروز در دوران کشاورزی باید غذای جامعه را تامین کنیم و مجاهدت بدنه کشاورزی استان چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی کمتر از مجاهدت‌های دوران جنگ و دفاع مقدس نیست.

در پایان این اجلاسیه از چهار کتاب خاطرات فرماندهان جهادگر استان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.