رتبه‌های برتر آزمون سراسری ۱۴۰۳ تجربیات خود در طول یک سال منتهی به کنکور را شرح دادند.

آزمون سراسری ۱۴۰۳ با اعلام نفرات برتر به ایستگاه پایانی خود رسیده است و حالا داوطلبان وارد مرحله انتخاب رشته خواهند شد. به همین بهانه پای صحبت رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۳ در رشته ریاضی نشستیم و با آن‌ها گفت و گو داشتیم.

خانواده نقش اساسی در مراحل مختلف زندگی از جمله کنکور دارد

امیر محمد محقق دولت آبادی، رتبه دوم گروه علوم آزمایشی ریاضی و فنی از تهران گفت: من به طور میانگین بین ۷ تا ۹ ساعت مطالعه برای کنکور داشتم.

وی به دوستان کنکوری خود توصیه کرد: کنکور تنها مسیر زندگی افراد نخواهد بود؛ ولی اگر هدفشان تحصیل در دانشگاه است باید سخت در این راه تلاش وکوشش کنند. 

محقق ادامه داد: خانواده نقشی اساسی در موفقیت فرزندان در مراحل مختلف زندگی از جمله کنکور دارد و والدین من نیز کمک حالم بوده اند.

خانواده‌ها باید محیط آرامی را در خانه برای فرزندانشان در زمان کنکور فراهم کنند

مهدی ابوطالبی٬ رتبه ۵ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از یزد گفت: برای کنکور روزانه بین ۸ تا ۱۲ ساعت مطالعه و تلاش کردم تا استرس به خودم وارد نکنم. به داوطلبان توصیه می کنم استرس به خودشان وارد نکنند.

ابوطالبی تاکید کرد: خانواده‌ها باید محیط آرامی را در خانه برای فرزندانشان در زمان کنکور فراهم کنند تا داوطلب به دور از استرس به مطالعه و تست‌زنی بپردازد.

داوطلبان کنکور درس ها را عمقی و کامل یاد بگیرند

ارشیا شکوری٬ رتبه ششم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از تهران گفت: فرصت های مطالعاتی در  مدرسه برگزار می‌شد که بیشتر در مدرسه برای کنکور مطالعه داشتم.

وی بیان کرد: من از سال دهم برای کنکور مطالعه داشتم و به طور کلی بین ۱۰ تا ۱۱ ساعت درس می خواندم.

شکوری ادامه داد: توصیه ام به داوطلبان این است که درس ها را عمیق و کامل یاد بگیرند.

وی تاکید کرد: والدین نقش مثبتی در پیشرفت من داشته اند و هیچ وقت بابت رتبه خوب مرا تحت فشار قرار نداده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار