وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی منطقه میمند با تلاش مامورین پاسگاه ویژه منابع طبیعی و با همکاری مردم منطقه پس از ۴ ساعت تلاش اطفا شد.

 در پی تماس مردمی  با سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع مبنی بر وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی منطقه میمند از توابع شهرستان شهربابک مامورین پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بلافاصله به محل حریق عزیمت و با همکاری مردم منطقه پس از ۴ ساعت تلاش  بی وقفه حریق اطفا شد. در این آتش سوزی بیش از ۲۹۰ هزار متر مربع از عرصه‌های مرتعی و جنگلی شهربابک طعمه حریق گردید.

 با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد از حریق‌های عرصه‌های منابع طبیعی دارای عامل انسانی و در اثر بی احتیاطی رخ می‌دهد  از طبیعت گردان و بهره برداران در هنگام حضور در عرصه‌های منابع طبیعی از روشن کردن آتش خود داری نموده و در صورت نیاز ضمن رعایت نکات ایمنی قبل از ترک محل ار خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل نمایند.   گفتنی است  تحقیقات لازم جهت شناسایی علت آتش سوزی در حال انجام می‌باشد.  

طبیعت دوستان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، آتش‌سوزی، قاچاق چوب، گیاهان دارویی و محصولات جنگلی و ... مراتب را با شماره گیری کد‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان که بصورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مردمی می‌باشند اطلاع‌رسانی نمایند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به انفال جلوگیری گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار