مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی گفت: برق ۱۰ مشترک پر مصرف برق به علت رعایت نکردن الگوی مصرف در استان قطع شد.

 حسن چاهی گفت: بر اساس پایش داده‌های مرکز فهام شرکت برق و پس از اطلاع رسانی گسترده به مشترکان استان برخی از مشترکان به علت رعایت نکردن مصرف بیش از حد ۲ برابر و بعضا ۴ برابر الگوی مصرف و دریافت تذکر و اخطار‌های لازم به آن ها، اقدام مناسبی برای این موضوع نداشته اند که شرکت برق بر اساس دستورالعمل ابلاغی اقدام به قطع برق این مشترکان کرده است.
درخواست کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق از مشترکان در پی پایداری هوای گرم
وی با توجه به افزایش چشمگیر مصرف برق به دلیل پایداری هوای گرم، از مشترکان خواست با کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق، از جمله استفاده از دور کند کولر‌های آبی و تنظیم دمای کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه، به پایداری شبکه برق کمک کنند.
وی افزود: با توجه به اطلاع رسانی‌های گسترده در خصوص به کارگیری مولد‌های خود تامین در ادارات و بانک‌های استان و هم چنین کاهش ۳۰ درصدی در ساعات پیک، هنوز برخی از بانک‌ها اقدام موثری در این راستا انجام نداده اند.
چاهی ادامه داد: از آن جایی که طبق قانون همه ادارات و بانک‌ها موظف به رعایت کاهش مصرف ۳۰ درصدی خود نسبت به مدت مشابه در ساعات اداری و هم چنین کاهش ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری هستند، این شرکت در صورت رعایت نکردن این موضوع و برای جلوگیری از ناپایداری شبکه برق آنها را قطع خواهد کرد.
وی تاکید کرد: به همه اداراتی که این موضوع را رعایت نکرده اند اخطار‌های لازم داده شده است و در صورت تکرار این موضوع برق آنها قطع خواهد شد.

برچسب ها: برق ، قطع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.