غرامت ۱۰۵ خسارت‌دیده از تعارض حیات وحش در چهارمحال وبختیاری پرداخت شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پرداخت غرامت تعارض حیات وحش به باغداران و افراد خسارت‌دیده ناشی از حمله حیوانات از اسفندماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد گفت: در این مدت غرامت خسارت حیات وحش به ۱۰۵ خسارت‌دیده در استان پرداخت شد.

سعید یوسف‌پور افزود: این میزان غرامت در قالب موافقتنامه در زمینه خسارت به محیط‌زیست از سوی صندوق ملی محیط‌زیست با بیمه کشاورزی پرداخت شد.

وی به باغداران حاشیه مناطق حفاظت‌شده و همچنین روستاییان تاکید کرد: در صورت بروز تعارض حیات وحش، موضوع را به ادارات حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌ها و استان اطلاع دهند تا پرونده تشکیل و ارزیابی خسارت توسط کارشناسان استان انجام و به صندوق ملی محیط‌زیست ارسال شود.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه خرس قهوه‌ای بیشترین درصد تعارض را در استان داشته است گفت: در این طرح غرامت خسارت حیات وحش حمایت و حفاظت‌شده مانند پلنگ ایرانی و خرس قهوه‌ای پرداخت می‌شود.

وی افزود: با اجرای این طرح علاوه بر پرداخت خسارت به جوامع محلی و باغداران از ایجاد حملات تلافی‌جویانه به حیات وحش توسط جوامع محلی کاسته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت:حساس‌سازی مردم در راستای حفاظت از محیط‌زیست و حیات وحش، توانمندسازی جوامع محلی برای حراست از گونه‌های در معرض خطر در سطح استان ضروری است.

برچسب ها: غرامت ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار