تارنمای آمریکایی نوشت: وعده کامالا هریس درباره پیروی از سیاست دولت جو بایدن در حمایت از اسرائیل، ادامه نسل‌کشی فلسطینی‌ها تحت حمایت آمریکا است.

تارنمای «تروث‌اوت/Truthout» نوشت: هریس در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت که روند انتقال سلاح به رژیم اسرائیل را متوقف نخواهد کرد و مدعی شد «(رژیم) اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند».

این اظهارات در حالی مطرح شده که رژیم اسرائیل ده‌ها هزار غیرنظامی ازجمله بیش از ۱۶ هزار کودک را به شهادت رسانده و کارشناسان سازمان ملل اشاره می‌کنند که دیوان بین المللی دادگستری دستور داده که رژیم اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر نمی‌تواند با چنین استدلالی نسل کشی خود را توجیه کند.

هریس در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری، عملکردی متفاوت از بایدن خواهد داشت گفت: اجازه بدهید واضح بگویم. من در تعهد خود به دفاع (رژیم) اسرائیل و توانایی آن در دفاع از خود صریح و تزلزل ناپذیر هستم و قرار نیست در این موضع تغییری حاصل شود.

این رسانه آمریکایی نوشت، هریس سپس درخواست دولت بایدن برای آتش بس را تکرار کرد هرچند که روشن است سیاست بایدن در حمایت از رژیم اسرائیل در فشار بر این رژیم برای پذیرش توافق آتش بس ناکارامد و در حقیقت مانع هر گونه فرصتی برای توافق بوده است.

هریس به این سوال که آیا تغییری در سیاست دولت بایدن در تامین سلاح برای رژیم اسرائیل خواهد داشت، پاسخ منفی داد.

در حالی که دولت بایدن ماه هاست که فقط ادعا می‌کند که مذاکرات به دستیابی به توافق آتش بس در غزه نزدیک است، هریس مدعی شد تا ۵ ماه آینده که در انتخابات پیروز شود، آتش بس برقرار شده است.

این تارنمای آمریکایی افزود، اظهارات هریس نشان داد که دولت آمریکا بر اتفاقات «بعد از روز» توقف نسل کشی رژیم اسرائیل متمرکز نیست بلکه به تکرار مواضع توخالی خود درباره راه حل تشکیل دو کشور مستقل فلسطینی-صهیونیستی ادامه می‌دهد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار