مدیرکل استاندارد استان اردبیل از صدور ۶۴۴ فقره گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در پنج ماهه اول امسال خبر داد.

حسنعلی حسین‌پور صبح امروز در جلسه بررسی روند صادرات و واردات با اشاره به اینکه این اداره کل بر کلیه کالا‌های وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی استان نظارت دارد، گفت: در پنج ماهه اول، تعداد ۶۴۴ فقره گواهینامه ارزیابی انطباق صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است.
مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: ۷۲ فقره از این گواهینامه‌ها کالا‌های صادراتی بوده که از این تعداد ۴۱ مورد شامل خرما و کشمش بوده است؛ همچنین ۳۱ مورد اقلام صادراتی مربوط به مشتقات نفتی اعم از هیدرو کربن، اکتان افزا، رزین آلکیدی و روغن پایه است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار تاییدصلاحیت شده به مقصد کشور‌های افغانستان، پاکستان، عراق و آذربایجان بوده است.
به گفته او، عمده کالا‌های وارداتی نیز شامل مواد حد واسط واحد‌های تولیدی استان و کامیون کشنده بوده است.
حسین‌پور در ادامه افزود: هم استانی‌های گرامی می‌توانند در صورت مشاهده کالا‌های غیر استاندارد، موضوع را از طریق درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir که امکان ارسال نظرات، پیشنهادات و انتقادات مردم را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا در حوزه‌های مخلتف فراهم کرده، ارسال کنند؛ همچنین شماره تلفن ۱۵۱۷ آماده دریافت نظرات هم استانی‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.