یک قاضی دیوان عالی برزیل پس از آنکه ایلان ماسک مالک «ایکس» نماینده خود در این کشور را معرفی نکرد، حکم به مسدودسازی این شبکه اجتماعی داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، «الکساندر د مورائس» قاضی دیوان عالی برزیل جمعه شب در حکمی اعلام کرد: ایلان ماسک به حاکمیت برزیل خصوصا قوه قضائیه آن بی‌احترامی کرد. او خود را یک هویت فراملیتی و مصون در برابر قوانین کشور‌ها می‌داند.

مورائس چهارشنبه به ماسک هشدار داده بود که ظرف ۲۴ ساعت نماینده قانونی خود را در برزیل معرفی کند. ایکس از اوایل ماه اوت تاکنون نماینده‌ای در برزیل ندارد.

این قاضی برزیلی به شرکت‌های اینترنتی و فروشگاه‌های اپلیکیشن‌ها پنج روز فرصت داده است که حکم وی را اجرا و ایکس را مسدود کنند.

وی هشدار داد که افراد و شرکت‌هایی که برای دسترسی به شبکه ایکس از وی‌پی‌ان استفاده می‌کنند، روزانه هشت هزار و ۹۰۰ دلار جریمه می‌شوند.

شرکت «امارکتر» اعلام کرده است که حدود ۴۰ میلیون برزیلی یعنی حدود یک پنجم از جمعیت این کشور در ماه دستکم یکبار از ایکس استفاده می‌کنند. از این رو، برزیل بازار مهمی برای ایکس به شمار می‌آید.

ایکس پنجشنبه اعلام کرده بود که احتمال می‌رود این شبکه اجتماعی توسط مورائس مسدود شود «زیرا ما به دستورات غیرقانونی وی برای سانسور کردن مخالفان سیاسی‌اش عمل نمی‌کنیم.»

هر چند ایکس پیشتر درخواست‌های برزیل برای مسدود کردن حساب‌های کاربری قانونگذاران وابسته به ژائیر بولسونارو رئیس جمهور سابق این کشور عمل کرده بود، اما ماسک با دستورات جدید این کشور برای مسدود کردن برخی حساب‌های دیگر مخالفت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
مسولین برزیل نتایج نشست‌ها و تصمیماتشان رو توی توییتر اعلام میکنن یا جای دیگه ، خدا کنه مثل مسولیین ما نباشنه وگرنه باید کلی پول فیلترشکن بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
اگر فیلتر میشه دوباره همون مسول و موافق فیلتر خودش نمیره تو توییتر توییت بزنه ، این مدل فقط تو مملکت ما هست همه چیز برای مردم فیلتر هست ولی تمام دوستان خودشون استفاده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
فقط در ایران به واسطه خیانت نفوذی ها سکوهای خارجی نماینده ندارن... به اوضاع مسئولین این مملکت بایدگریست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
فردا مسولان برزیل زنگ میزنن همکاران ابرانی بزای فیلترشکن
آخرین اخبار