مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ۷۳۲ هزار و ۴۵۲ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی از ابتدای سال جدید تاکنون به گروه‌های هدف ارائه شده است.

سیروس صارمی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ۴۰ حرفه در چهار شاخه صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر در مراکز استان آموزش داده می‌شود که استاندارد‌هایی برای آن نوشته شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات قابل توجهی در خصوص مهارت‌های نوین نیز در حوزه هوش مصنوعی و انرژی‌های نو صورت گرفته، به طوری که قزوین پایلوت انرژی خورشیدی در کشور است و با امکاناتی که در نیروگاه‌های استان وجود دارد، در حوزه انرژی بادی نیز مهارت‌هایی به کارآموزان داده خواهد شد.

صارمی بیان کرد: این مهارت‌ها در قالب ۱۹ گروه هدف شامل آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، پناهندگان، اتباع خارجی، دانشجویان، دانش آموزان، زنان خانه دار و سرپرست خانوار، ساکنین سکونت گاه‌های روستایی و مناطق مرزی، سربازان وظیفه، زندانیان، عشایر، کودکان کار و خیابان، متقاضیان مهارت آموزی، مشمولان بیمه بیکاری، معتادان بهبود یافته و شاغلان بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی می‌شود.

به گفته این مسئول، مسابقات آزاد برای برخی از این گروه‌های هدف برگزار می‌شود که در چند سال گذشته هفت مقام نقره و برنز و دیپلم افتخار در گروه‌های مهارتی کسب کردیم و یکی از کارآموزان استان قزوین به نام سجاد زارع در رشته رباتیک به مسابقه جهانی لیون فرانسه راه یافت.

صارمی اضافه کرد: حدود ۱۱ مرکز دولتی و ۴۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قزوین فعالیت می‌کنند تا نیرو‌های انسانی آموزش دیده و ماهر را به بازار کار هدایت کنند.

وی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای به موضوع بهره برداری از ظرفیت جوانان خلاق و توانمند توجه بیشتری دارد، چرا که امروز ۷۰ درصد بیکاران جامعه مدرک دانشگاهی دارند، اما از حرفه خاصی برخوردار نیستند که باید بر آموزش آنها تمرکز شود.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: مربیان و مدرسان فنی و حرفه‌ای توسط مرکز تربیت مربیان آموزش‌های لازم را در بر گرفتند و دوره‌های مختلفی برای آنها برگزار شده تا به بهترین نحو ممکن کار خود را انجام دهند و شاهد افتخارآفرینی در زمینه فنی و حرفه‌ای در استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار