رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۳ درباره تجربیات و رموز موفقیت خود نکاتی را مطرح کردند.

آزمون سراسری ۱۴۰۳ با اعلام نفرات برتر به ایستگاه پابانی خود رسیده است و حالا داوطلبان وارد مرحله انتخاب رشته خواهند شد. به همین بهانه پای صحبت رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۳ در رشته هنر نشستیم و با آن ها گفت و گو کرده‌ایم.

اهمیت توجه نکردن به حواشی کنکور

بیتا ترابی، رتبه نخست گروه آزمایشی هنر از مشهد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که از مهر سال ۱۴۰۲ به طور جدی شروع به درس خواندن کرده است؛ گفت: از مهر سال گذشته روزی ۱۲ ساعت درس می‌خواندم و به نظرم این امر باعث موفقیتم شد.

وی با بیان این که در هنرستان دولتی تحصیل خود را به پایان رسانده است؛ افزود: به رشته گرافیک علاقه دارم و در دانشگاه تهران این رشته را ادامه می‌دهم.

وی به هم‌سن و سال‌های کنکوری خود توصیه کرد: به حواشی کنکور توجه نکرده و برای موفقیت فقط از کتاب‌های درسی٬ استفاده کنند.

هر فرد باید با توجه به توان خودش برنامه ریزی کند

ریحانه رنجبر کبوترخانی٬ رتبه چهار گروه آزمایشی هنر از رفسنجان نیز در گفت گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که از بهمن سال ۱۴۰۱ برای کنکور شروع به درس خواندن کرده است؛ گفت: از تیر ۱۴۰۲ به طور جدی به کمک یک مشاور و طبق برنامه‌های او تست زنی را آغاز کردم.

وی افزود: در تابستان سال گذشته ۶ ساعت، در زمان مدرسه ۵ ساعت و نزدیک‌ کنکور حدود ۱۲ ساعت درس می‌خواندم.

او در پاسخ به این سوال که به چه رشته‌ای علاقه دارد؛ گفت: من به رشته گرافیک دانشگاه تهران علاقه دارم و امیدوارم در این رشته قبول شوم.

رنجبر به هم‌سن و سال‌های خود توصیه کرد: اگر دانش‌آموزان به هر دلیلی نتوانستد در زمان کنکور چند روز درس بخوانند٬ اصلا نگران نباشند و به خود استراحت دهند؛ چرا که با ذهن خسته نمی‌شود کاری کرد و موفق شد. همچنین برنامه درسی خود را به کسی نگویند؛ زیرا هر فرد توانایی مختص خود را دارد و بر اساس آن باید برنامه ریزی کند.

وی افزود: من از خانواده و مشاور خود که محیطی گرم و برنامه ریزی خوبی داشتند؛ تشکر می‌کنم.

کنکور تیر سخت‌تر از کنکور اردیبهشت بود

فاطمه آتشگر، رتبه پنج گروه آزمایشی هنر از قزوین هم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پس از پایان امتحانات خرداد سال یازدهم برای کنکور٬ شروع به درس خواندن کردم.

وی با بیان این که در یک هنرستان دولتی درس خود را به پایان رسانده است؛ افزود: من به رشته سینما در دانشگاه هنر تهران علاقه‌مند هستم و در این رشته ادامه تحصیل می‌دهم.

آتشگر با بیان این که کنکور تیر سخت‌تر از کنکور اردیبهشت بود؛ ادامه داد: من در کنکور اردیبهشت تراز بهتری آوردم؛ البته در کنکور تیر نیز درصد‌های خوبی داشتم و این باعث شد رتبه ۵ کشوری را به دست بیاورم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار