رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی به کارشکنی نخست‌وزیر در مذاکرات آتش‌بس غزه در نشست کابینه امنیتی اعتراض‌کردند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی از تنش بین روسای دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در نشست کابینه امنیتی خبر داد.

براساس این گزارش، بعد از مخالفت «یوآو گالانت» وزیر جنگ با تداوم حضور نظامی رژیم صهیونیستی در محور صلاح الدین (فیلادلفیا)، نتانیاهو خواستار رای گیری در این ذباره در نشست کابینه امنیتی در پنجشنبه‌شب شد.

اصرار نتانیاهو برای به رای گذاشتن حضور نظامی در محور صلاح الدین، واکنش گالانت، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش و «دیوید بارنی» رئیس سازمان جاسوسی خارجی (موساد) را در پی داشت.

گالانت در واکنشی عصبی به درخواست نتانیاهو گفت: نخست وزیر حق دارد هر چیزی را به رای بگذارد حتی جان اسرای اسرائیلی را!

وی اعلام کرد که تداوم حضور نظامی در محور صلاح الدین به معنای به فراموشی سپردن آتش بس و رها کردن تلاش‌ها برای آزادی اسرای صهیونیست است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: اعلام رسمی تصمیم به تداوم حضور در محور صلاح‌الدین، یک محدودیت غیرضروری است که مذاکرات تبادل اسرا را پیچیده‌تر می‌کند.

رئیس موساد نیز، رای به حضور در محور صلاح الدین را غیرضروری اعلام کرد و گفت: در این مرحله، تمرکز مذاکرات بر گرفتن فهرست اسرای طرفین و زمینه سازی برای آزادی آنهاست و نباید بحث حضور در محور صلاح‌الدین، اولویت مذاکرات باشد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، اقدام نتانیاهو برای تصویب حضور نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در محور صلاح الدین را «دام بی‌بی برای گالانت» نامید و نوشت: مذاکرات پنج شنبه شب کابینه امنیتی با تنش همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار