بخشدار محمدیه گفت: بعد از روستا‌های باورس و شُترک، ورود و اسکان اتباع بیگانه به روستای ورس نیز ممنوع اعلام شد.

 آخوندی بخشدار محمدیه گفت: طبق اطلاعیه شورا و دهیاری ورس، هرگونه رهن، اجاره و فروش ملک به اتباع خارجی در روستای ورس ممنوع است.

وی اضافه کرد: طبق قانون، هرنوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

بخشدار محمدیه گفت: هرگونه واگذاری اماکن استیجاری به اتباع خارجی باید از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استعلام شود.

آخوندی افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی هستند و بر این اساس با اسکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می‌آید.

به گفته بخشدار محمدیه، درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه‌های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده ۹ آئین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

آخوندی افزود: در روستای حصارخروان هم طی چندماه اخیر، مالکان منازل مسکونی که منازل خود را با قیمت‌های نامتعارف و غیرقانونی بصورت رسمی یا قولنامه دستی در منزل به اتباع بیگانه اجاره داده اند شناسایی و اسامی آنها تحویل دادستانی شده است.

وی گفت: در این روستا نیز شورای اسلامی و دهیاری بنر‌های اطلاع رسانی را نصب کرده‌اند، به مالکان منازل مسکونی پیشنهاد می‌شود قبل از تشکیل پرونده و اقدام قضایی با فوریت برای تخلیه و اتمام قرارداد با اتباع بیگانه اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.