نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه مظلومان و محرومان بی پناه غزه و سرزمین‌های اشغالی آینده بسیار روشنی دارند، گفت: تمدن اسلامی از کرانه‌های غزه خواهد رویید و جهان شاهد شکوه و عظمت این مردم خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با بیان اینکه مظلومان و محرومان بی پناه غزه و سرزمین‌های اشغالی آینده بسیار روشنی دارند، گفت: امروز مقاومت اسلامی گستردگی بیشتری پیدا کرده و زمین در آینده به دست شایسته‌ترین بندگان خدا اداره خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز اوضاع در سرزمین اشغالی بسیار وخیم بوده و درست است که مردم مظلوم غزه و کرانه باختری سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند، اما نباید سست شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، اضافه کرد: رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را در پیش داریم تا جایی که حضرت رسول اکرم (ص) همواره تاکید بر برگزاری نماز جمعه داشتند و امام حسن (ع) نیز همواره پایبندی به دین، اصلاح مال و رعایت به حقوق را که جزو خصلت‌های جوانمردی می‌دانستند و آن را به انسان‌ها یاداوری و تاکید می‌کردند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: همواره باید توجه داشته باشیم که دشمنان خدا و اولیای الهی را دشمن خود بدانیم و سر دادن شعار "مرگ بر آمریکا و انگلیس و صهیونیست ها" نیز بر همین موضوع توجه دارد.

وی با اشاره به سالروز هجرت رسول اکرم (ص) از مکه به مدینه، اظهار کرد: بزرگداشت ابوریحان بیرونی و روز نجوم را نیز پیش داریم، دانش آموزان ما در حوزه‌های مختلف از جمله نجوم طی روز‌های گذشته افتخارآفرینی‌های خود را باز هم تکرار کردند که این مساله باعث افتخار است، یکی از مدال آوران المپیاد نجوم به نام آریا فاتح کرداری نیز از اهالی همین قزوین است و امیدواریم همواره شاهد این چنین موفقیت‌های علمی در کشور و به خصوص در قزوین باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر نیز یکی دیگر از مناسبت‌های پیش رو است و هیچگاه زحمت این عزیزان را فراموش نخواهیم کرد که باعث به وجود آمدن حزب الله شدند.

وی افزود: همچنین روز تجلیل از اسرا و مفقودان و شکست مفتضحانه آمریکا از افغانستان و خروج ذلیلانه این کشور را در پیش داریم، آمریکا آمده بود تا به ایران نفوذ کند، اما با تلاش مجاهدانه نیرو‌های مقاومت از افغانستان فرار کرد و امروز از سوریه، آفریقا نیز پا به فرار گذاشته، بساط آنها در حال جمع آوری شدن است و اضمحلال شان را هم خواهیم دید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: حضور چشمگیر مواکب قزوین از مبدا خروجی شهر قزوین تا آبگرم و به خصوص در نجف اشرف و کربلای معلی که پذیرای زائران و میهمانان بودند را نیز تبریک می‌گوییم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: سالروز شهادت رییسعلی دلواری، مبارزی که در جنوب کشور برعلیه استعمارگران انگلیسی به مبارزه برخواست و همچنین شهادت سرتیپ وحید دستجردی توسط منافقان کوردل را گرامی می‌داریم و به شهید رجایی نیز احترام می‌گذاریم که با ایمان و حمایتش از مسجد و قرآن شخصیت خود را جاودانه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.