امام جمعه گرگان آمریکا را محور همه شرارت‌های جهان و عامل کشتار میلیون‌ها بیگناه در کشور‌های گوناگون دانست و گفت: این کشور مانع اصلی آتش‌بس در غزه و فلسطین است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان گفت: آتش‌زدن قرآن توسط نیرو‌های رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که غزه و فلسطین بهانه است.

وی بیان کرد: این رفتار‌ها ثابت می‌کند ریشه اصلی این جنگ و کشتارها، مخالفت با خدا و پیامبر (ص) است.

امام جمعه گرگان در ادامه به مدال‌آوری و افتخارآفرینی جوانان ایران در المپیاد جهانی علوم و نجوم اشاره کرد و گفت: باید شرایطی ایجاد شود که تعداد این جوانان زیادتر شود که یکی از این روش‌ها، تشویق متناسب با زحمت و تلاش آنان است.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: حضرت محمد (ص) در آخرین روز‌های عمرشان و در حالی که هنوز شرایط بیماری‌شان وخیم نشده بود در جمع مردم مطالبی همچون ریشه‌کنی فقر، باز بودن در خانه والی بر روی مردم، وحدت بین مسلمانان و بیان حدیث معروف ثقلین بیان کردند که آن مطالب باید در جوامع امروزی مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه گرگان همچنین به بیان جمله‌ای از امام حسن (ع) پرداخت و گفت: ایشان توصیه داشتند که انسان همیشه خود را معیار قرار دهد و آن انتظار رفتار مردم در قبال خود را برای رفتار خود با مردم قرار دهد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: احسان کردن به دیگران، خدمت به مردم، خوشحال شدن از دست بینوا گرفتن، طلب مغفرت کردن از خدا، عفو از کسانی که مورد غضب قرار داده و صبر در گرفتاری‌ها از نشانه‌های بهترین انسان‌ها است که این ویژگی‌ها از زبان امام رضا (ع) بیان شده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.