معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۴۶ پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۲۹ هزار میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

علی اصغر شالبافیان اظهار کرد: ۴۶ پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۲۹ هزار میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان و در سطح کشور هم ۲ هزار و ۵۰۰ طرح گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در حوزه گردشگری صورت گرفته، تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار است که به راحتی سرمایه گذاران بتوانند به دور از شرایط اداری، مجوز‌ها را دریافت کنند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: بر اساس قانون هفتم در استان‌هایی مانند سیستان وبلوچستان مجوز‌های لازم به استان‌ها تفویض اختیار شده که می‌تواند نقش مهمی در تسریع صدور مجوز‌های حوزه گردشگری ساحلی و دریایی داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های حمایتی دیگر که در استان‌هایی مانند سیستان وبلوچستان بسیار اهمیت دارد حوزه مجوز واردات تجهیزات گردشگری از جمله وسایط نقلیه گردشگری، تجهیزات گردشگری دریایی و ساحلی و کویرنوردی با معافیت حقوق ورودی است که یک انگیزه خوبی برای سرمایه گذار را به همراه خواهد داشت.

شالبافان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از حمایت‌های انجام شده در حوزه گردشگری، معطوف به کاربری‌های ترکیبی است که از طریق این کاربری‌ها و محل خود پروژه برای سرمایه گذاران تامین مالی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در اولویت اعطای تسهیلات قرار گرفته اند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: هم اکنون ۸۱ پروژه در سراسر کشور که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را در سال آینده افتتاح خواهیم کرد که ۳۵ مورد آنها هتل‌های چها و پنج ستاره هستند و خوشبختانه۲ مورد آنها نیز مربوط به سیستان وبلوچستان است که امیدواریم این امر کمک خوبی به فراهم آوردن زیرساخت اقامتی استان و آمد و شد گردشگران و معرفی ظرفیت‌های بکر این استان در حوزه گردشگری داخلی و بین المللی بکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار