مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا مشروعیت دموکراتیک مادورو را به رسمیت نمی‌شناسد.

به نقل از رویترز، بورل پس از برگزاری نشست غیررسمی وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران، افزود: وزیران خارجه اتحادیه اروپا توافق کردند که مشروعیت دموکراتیک مادورو را پس از برگزاری انتخابات مورد مناقشه در این کشور به رسمیت نشناسند.

وی با اشاره به بی‌اعتنایی شورای ملی انتخابات ونزوئلا به درخواست‌های مکرر این اتحادیه برای ارائه داده‌های معتبر مبنی بر پیروزی مادورو، گفت: او عملاً رئیس جمهور ونزوئلا باقی خواهد ماند، اما ما مشروعیت دموکراتیک وی را بر اساس نتیجه‌ای که قابل تائید نیست، انکار می‌کنیم.

بورل در ادامه با اذعان به این موضوع که اتخاذ این تصمیم هیچ پیامد عملی فوری نخواهد داشت چرا که اتحادیه اروپا هیچ تحریمی را به دلیل برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ونزوئلا بر علیه این کشور اعلام نکرده است، یادآور شد: با این وجود این اقدام یک بیانیه قوی از سوی اتحادیه اروپا به عنوان نماینده حدود ۴۵۰ میلیون نفر است.

به نوشته رویترز، شورای انتخابات ونزوئلا مادورو را که از سال ۲۰۱۳ در قدرت است، پیروز انتخابات ۲۸ جولای (هفتم مرداد) معرفی کرد، اما آرای کاملی را منتشر نکرده است در مقابل گروه مخالف آمار‌هایی را منتشر کرده که نشان دهنده پیروزی قاطع نامزد خود، ادموندو گونزالس است.

این در حالی است که گونزالس نامزد مورد حمایت مخالفان دولت ونزوئلا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از طریق لینک ویدئویی در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا شرکت کرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
عملا می گویند اگر نماینده طرفدار ما رای نیاورد، انتخابات رسمیت ندارد.
آخرین اخبار