نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: هر چیزی خدایی باشد ماندگار است، اینهمه دولت‌ها آمده و رفته‌اند، اما دولت شهید رجایی فراموش‌شدنی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار آقای محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و معاونین ستادی استانداری که به‌مناسبت هفته دولت انجام شد، ضمن تبریک هفته دولت گفت: تبریک یک دعا به معنای تقاضای برکت از خداست، امروز هم ما از خدا می‌خواهیم برکات وجودی شما را روزافزون کند و به کارهایتان برکت دهد.

وی ادامه داد: برخی آدم‌ها بابرکت و برخی‌های دیگر بی‌برکت هستند، آدم بی‌برکت کسی است که سربار است، فایده‌ای ندارد، از او چیزی به نفع دیگران صادر نمی‌شود و کسی از او خیری نمی‌بیند، وقتی در مجموعه آدم‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم که مرکز این برکات رسول اکرم (ص) است و آثار وجودی آن حضرت را نیز در دنیا می‌بینیم که چقدر آدم‌ها به سبب آن حضرت هدایت شده‌اند و چقدر آدم‌ها آرامش پیدا کرده و برکاتی در زندگی آنها اتفاق افتاده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) نیز منشأ برکات است، در نهج‌البلاغه می‌بینیم که هر خطبه یک دریایی از برکت است، هر جمله از هر خطبه یک برکت است که آدم‌ها را نورانی می‌کند و آنها برای زندگی روحیه و امید پیدا می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال نشان داده که اگر می‌خواهید کارتان بابرکت باشد من جایی را دارم که همه کار‌های شما را بابرکت می‌کند، آن هم قرآن است.

وی گفت: امام خمینی (ره) به‌صورت جدی پای یک آیه از قرآن ایستاد، آن هم آیه ۲۵۷ سوره بقره بود، خدای متعال در این آیه می‌فرماید (خداوند سرور کسانی است که ایمان آورده‌اند، آنان را از تاریکی‌ها به سوی روشنایی به در می‌برد، ولی کسانی که کفر ورزیده‌اند سرورانشان همان عصیانگران طاغوتند که آنان را از روشنایی به سوی تاریکی‌ها به در می‌برند، آنان اهل آتشند که خود در آن جاودانند)، امام راحل بر اساس این آیه ایده ولایت‌فقیه را مطرح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: این یک گوشه از برکت قرآن بود که جهان را تحت تأثیر قرار داد و اینهمه اتفاقات عظیمی که در دنیا رخ داده، به برکت توجه به همین آیه است، در عصر رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز عمل به آیه «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» موجب ایجاد برکات زیادی شده است.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: اقتداری که امروز برای جهان اسلام و مقاومت اسلامی پیش آمده، به جهت عملی کردن گوشه‌ای از آیات قرآن است، برکت به همین معناست.

وی یادآور شد: از سوی دیگر خدای متعال در آیه ۳۱ سوره اسراء می‌فرماید (هرگز فرزندان خود را از ترس فقر به قتل نرسانید و زنده به گور نکنید که ما رازق آنها و شما هستیم، زیرا این قتل فرزندان بسیار گناه بزرگی است)، عمل به این آیه برکت می‌آورد، خلاف این عمل کردن برکت را می‌برد، امروز ما به پیری جمعیت مبتلا شده‌ایم، این ضد برکت و ضد قرآن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: این نفرتی که اکنون در دنیا علیه صهیونیست‌ها ایجاد شده است، به برکت قرآن است، خدای متعال در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید (مسلماً یهودیان و کسانى را که شرک ورزیده‏‌اند دشمن‏ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهى یافت و قطعاً کسانى را که گفتند ما نصرانى هستیم نزدیک‌ترین مردم در دوستى با مؤمنان خواهى یافت زیرا برخى از آنان دانشمندان و رهبانانى‏‌اند که تکبر نمى‌ورزند).

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: همین که ما به این آیه نگاه کردیم، این نفرت علیه صهیونیست‌ها در دنیا ایجاد شده است، بنابراین معدن برکت قرآن است و مرکز تصمیم‌گیری و محل عهد و پیمانی آن نیز لیله‌القدر است.

وی بیان کرد: خدای متعال در سوره دخان می‌فرماید ما قرآن را در شبی مبارک نازل کردیم، خداوند در سوره قدر این شب مبارک را تفسیر کرده و می‌فرماید تو چه می‌دانی لیله‌القدر چیست، این یک شب است که از هزار ماه بالاتر است، این معنای برکت است.

امام جمعه قزوین گفت: آدم‌ها می‌توانند با برکت زندگی کنند، نهضت امام حسین (ع) نهضت برکت بود، یک سال اربعین اتفاق افتاد که فقط ۲ نفر در آن حاضر بودند، این حرکت با ۲ نفر آغاز شد، اما چون برکت همراه آن بود امسال دیدیم که آمار حضور در اربعین از ۳۰ میلیون هم گذشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خدای متعال در آیه ۹۶ سوره نحل می‌فرماید (آنچه نزد شماست تمام می‌شود و آنچه نزد خداست پایدار است و قطعاً کسانی را که شکیبایی کردند به بهتر از آنچه عمل می‌کردند پاداش خواهیم داد).

وی بیان کرد: هر چیزی خدایی باشد ماندگار است، اینهمه دولت‌ها آمده و رفته‌اند، اما دولت شهید رجایی فراموش‌شدنی نیست، به‌خاطر ارتباطات دینی، ایمانی، قرآنی و اهل بیتی که ایشان داشت نامش ماندگار شده است، همه خدماتی هم که شما انجام می‌دهید و هر کاری که برای رضای خدا انجام می‌دهید می‌ماند و هر کاری که برای رضای خدا نباشد تاریخ مصرف دارد و از بین می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: هر کاری برای رضای خدا باشد هر چقدر هم کوچک باشد بزرگ می‌شود، مثل یک دانه کوچک که درون خاک تبدیل به یک درخت می‌شود، ان‌شاءالله خدای متعال به کار‌های شما برکت بدهد و خدمات شما مقبول درگاه حق باشد و ذخیره آخرتتان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار