مدیرکل امور مالیاتی قم جزئیات دریافت و مصرف مالیات و عوارض ارزش افزوده را تشریح کرد.

حسن نیرو بخش  امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پنج ماه اول سپری شده از امسال، در ردیف سلامت ۲۱۰ میلیارد تومان، در ردیف ورزش ۲۴ میلیارد تومان و همچنین برای رفاه شهروندان و اجرای طرح‌های متعدد مدیریت شهری و روستایی، یک‌هزار و ۹۸ میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده دریافت شده در قم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت گردید.

وی افزود: پرداخت مبالغ یاد شده به نهاد‌های متولی در زمینه سلامت، ورزش و رفاه شهروندان نقش مهمی در افزایش رضایت‌مندی مردم استان نسبت به کمیت و کیفیت خدمات عمومی ارائه شده به آنان خواهد داشت و اداره‌کل مالیاتی در این زمینه نهایت همکاری را با دستگاه‌های مسئول دارد.

مدیرکل امور مالیاتی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال در بخش مشاغل ۵۶ هزار و ۹۶۰ اظهارنامه به مبلغ ۷۸۳ میلیارد و ۳۴۴ میلیون تومان به این اداره‌کل ارائه شد، افزود: در همین رابطه ۱۳ هزار و ۲۱۰ مورد اظهارنامه مشاغل در قم به مبلغ ۲۳۴ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان به صورت حسابرسی ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین ۴۳ هزار و ۷۵۰ نفر نیز در حوزه مشاغل استان از شرایط تبصره ماده ۱۰۰ (قبول مبلغ تعیین شده توسط اداره کل مالیاتی از طرف مودی که به طور معمول کمتر از رقمی است که در اصل باید بابت مالیات پرداخت شود) که مبلغ آن در کل ۵۴۸ میلیارد و ۹۱۹ میلیون تومان بوده‌است.

نیروبخش با اشاره به این که موارد پرداختی مودیان مالیاتی در قم طبق قانون در راستای ارائه خدمات هرچه بیشتر به مردم استان در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود، افزود: در بخش اشخاص حقوقی هم امسال چهار هزار و ۸۶۲ مورد اظهارنامه به مبلغ یک و سه دهم همت به اداره کل مالیاتی قم ارائه شد.

مدیرکل امور مالیاتی قم در ادامه با اشاره به فراهم شدن امکان تعیین محل مصرف مالیات پرداختی برای مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ در استان، گفت: بر اساس اطلاعات اولیه، بیش از ۶ هزار نفر از مؤدیان مالیاتی (صاحبان حِرف و مشاغل) قم در زمان تسلیم‌فرم‌های تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم با نشان دار کردن مالیات‌های ابرازی خود، از بین ۱۹ طرح و پروژه در حال اجراء استان، در تأمین اعتبار کامل ۱۳ طرح و پروژه استان مشارکت کردند.

 

برچسب ها: ارزش افزوده ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار