معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶ هزار اتوبوس از سراسر کشور برای بازگشت زائران دهه پایانی صفر از شهر مشهد نیاز است.

سید کمال هادیانفر روز پنجشنبه در نشست قرارگاه مرکزی خدمات سفر به زائران ایام پایانی ماه صفر با حضور وزیر کشور گفت: در سه روز اوج سفرهای بازگشت از مشهد یعنی روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده باید اتوبوس جایگزین از سراسر کشور به خراسان رضوی برای بازگشت زائران از مشهد اعزام شود.

وی با اشاره به اتمام عملیات حمل و نقل مسافران اربعین گفت: جابجایی زائران اربعین با بهره گیری از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با پیش بینی سفر ۳.۵ میلیون زائر از استان های مختلف به مشهد در دهه پایانی صفر، باید توجه داشت که تا ۸۵ درصد آنها با خودروی شخصی به خراسان رضوی می آیند.

وی به آمادگی بخش حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای در ایام دهه پایانی صفر گفت: روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۵۰ هزار زائر در دوره تردد پیک سه روزه در مسیر مشهد تردد خواهند داشت.

هادیانفر ادامه داد: در حوزه هوایی با پروازهای فوق العاده پروازهای مسیر مشهد را ۳۵ درصد افزایش خواهیم داد.

وی تاکید کرد: انجام بیش از یک هزار و ۵۰۵ پرواز برای دهه پایانی صفر پیش‌بینی شده است و بدین صورت روزانه ۱۶ هزار مسافر با ناوگان هوایی جابجایی می شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حوزه ریلی جابجایی روزانه ۴۶ هزار مسافر با ۷۸ رام قطار پیش بینی شده که البته حرکت قطارها تا ۸۴ رام در روز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: امسال ظرفیت خوبی از ناوگان اتوبوس های عراق، پاکستان و افغاستان وارد ایران شده و قدری از فشار به ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور بواسطه جابجایی اتباع خارجی کم شده است.

هادیانفر گفت: پیش بینی لازم برای زائران پیاده به مشهد انجام شده که وسیله بازگشت آنها با اتوبوس و قطار تامین شود.

برچسب ها: وزیر راه ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار