متخصصان نیروگاه نکا به عرصه صدور خدمات آنالیز ارتعاشات به صنایع خارج از کشور نیز دست یافتند.

سیدموسی نظام زاده معاون مهندسی و برنامه ریزی شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:متخصصان نیروگاه شهید سلیمی نکا پس از خودکفایی در انجام عملیات آنالیز ارتعاشات و بالانس تجهیزات دوار نیروگاه، وارد عرصه صدور خدمات به صنایع داخل و خارج از کشور شدند.

او افزود: عملیات بالانس تجهیزات نیروگاه نکا تا سال ۱۳۹۰ با صرف هزینه‌های زیادی توسط شرکت‌های آلمانی و در ادامه متخصصان معدود شرکت‌های داخلی انجام می‌شد، لذا با توجه به ظرفیت موجود علمی و تخصصی نیروی انسانی و در راستای خودکفایی و کاهش هزینه‌های نگهداری تجهیزات، نسبت به پرورش نیروی متخصص اقدام شد که از آن سال تاکنون ضمن بی نیاز شدن از دریافت خدمت از سایر شرکت‌ها و انجام فعالیت‌های مورد نیاز در داخل نیروگاه و دیگر نیروگاه‌های کشور، متخصصان این نیروگاه پا به عرصه صدور خدمات به خارج از کشور نهادند و عملیات آنالیز ارتعاش توربو ژنراتور نیروگاه المسیب عراق توسط مرتضی سعادت مدیر دفتر مهندسی و نظارت این شرکت انجام شد.

سعادت، ارتعاش را یکی از عوامل جدی تهدید کننده سلامت تجهیزات دوار دانست و گفت: آنالیز ارتعاش به عنوان اصلی‌ترین روش پایش وضعیت (Condition Monitoring) می‌باشد که با بکارگیری آن در ماشین‌های صنعتی نظیر توربین، پمپ، کمپرسور، ژنراتور، فن‌ها و ... می‌توان از استهلاک تجهیزات پیشگیری و هزینه‌های نگهداری تجهیزات را به طور چشمگیری کاهش داد.

او گفت: رایج‌ترین عامل ارتعاشی در صنایع، آنبالانسی روتور است که تنها گزینه رفع این مشکل انجام بالانس می‌باشد که بدلیل لزوم حساسیت و دقت فوق العاده در انجام آن به دانش فنی و تخصص نیاز دارد و خوشبختانه این توان بالقوه در این شرکت بدرستی پرورش یافت و در عرصه عمل به فعلیت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.